|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Vergi Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 345 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SONERYAKAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Vergilemenin anayasal dayanağını açıklar Mükellefi tanımlar. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, vergi uyuşmazlıklarını çözme yollarını kavrar Öğrenci vergileme süreci hakkında bilgi sahibi olur Vergi suç ve cezaları konusu kavrar, sorunları çözer.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Vergi hukuku prensiplerini öğrenerek, uygulamada meydana gelen ihtilafların çözümüne ilişkin düşünsel gücü artırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriğini; vergi hukukunun kaynakları, mükellef ve vergi sorumlusu, mükellefin ödevleri, süreler, vergi idaresi ve vergi denetimi, vergilendirme sürecinden oluşmaktadır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte tarafından belirlenecek derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Vergi Hukukunun tanımı, kapsamı, hukuk sistemi içindeki yeri |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım |
|
2 |
Vergi hukukunun yasama organından doğan kaynakları |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım |
|
3 |
Vergi hukukunun yürütme ve yargı organından doğan kaynakları |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım |
|
4 |
Vergi hukukunun zaman, yer ve anlam bakımından uygulanması |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
5 |
Verginin tarafları: Vergi idaresi ve vergi mükellefi |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
6 |
Verginin tarafları: Vergi idaresi ve vergi mükellefi |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
7 |
vergi sorumluluğu |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım |
|
8 |
Vize |
Sınav Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Mükellefin hak ve ödevleri |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
10 |
Vergi hukukunda süreler |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
11 |
yoklama, inceleme, arama, bilgi toplama |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
12 |
Vergilendirme süreci: Vergiyi doğuran olay, verginin tarhı |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
13 |
Vergilendirme süreci: Verginin tebliği, tahakkuku ve tahsili |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
14 |
Vergi suç ve cezaları |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
15 |
Vergi suç ve cezaları |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
16/17 |
final |
Sınav Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nurettin Bilici, Vergi Hukuku, Seçkin yayınevi, Ankara 2010
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
1 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
1 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
1 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
1 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
1 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
1 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
4 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
1 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
1 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
5 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
1 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
2 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
3 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
2 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
25 |
25 |
|
Toplam İş Yükü: | 119 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|