|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Pazarlama İlkeleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HİLAL İNAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.A.BURAK NAKIBOĞLU Öğr.Gör.Dr. DENİZ MÜFTÜOĞLU ZEREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirleyebilir, stratejik pazarlama planı geliştirebilir ve uygulayabilir.
Pazarlama araştırmasının temellerini öğrenebilir.
Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri öğrenir.
Örgütsel pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini kavrar.
Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders pazarlamanın tanımı, stratejik pazarlama planı, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirmesi, pazar hedefleme ve konumlandırma, pazarlama araştırması, örgütsel pazarlar ve tüketici davranışları konularını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi |
|
2 |
Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi |
|
3 |
Stratejik Planlama: Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulaması |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi |
|
4 |
Stratejik Planlama: Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulaması |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi |
|
5 |
Pazarlama Çevresi |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi |
|
6 |
Pazarlama Çevresi |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi |
|
7 |
Pazarlama Araştırması |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Test Sınavı |
|
9 |
Tüketici Davranışları ve Karar Verme |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi |
|
10 |
Tüketici Davranışları ve Karar Verme |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi |
|
11 |
Örgütsel Pazarlar ve Satın Alma |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi |
|
12 |
Örgütsel Pazarlar ve Satın Alma |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi |
|
13 |
Pazar Hedeflemesi |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi |
|
14 |
Pazar Hedeflemesi ve Bölümlemesi (Segmentasyon) |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi |
|
15 |
Pazar Bölümlemesi (Segmentasyon) |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Test Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Prof.Dr. Serap ÇABUK, Prof. Dr. İsmail YAĞCI, Nobel Kitabevi, ADANA, 2013.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Pazarlama İlkeleri, İsmet MUCUK, Türkmen Kitabevi, Geliştirilmiş 17. basım, 2009, İstanbul.
Modern Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer Baybars TEK, Dr. Engin ÖZGÜL, İzmir, Kasım, 2005.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
3 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
3 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
2 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
2 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
1 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
3 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
3 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
3 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
5 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|