|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Avrupa Birliği |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 317 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HARUN ARIKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Avrupa entegrasyon sürecinin dinamik yapısını analiz eder. Öğrencilere Avrupa Birliği konusunda eleştirel ve analitik çözümleme yeteneği kazandırır. Öğrencilere AB karar alma mekanizması ve ortak politikalar konusunda analiz yapabilme becerisini kazandırır. Öğrencilere Avrupa entegrasyon sürecindeki gelişmeleri teorik ve kavramsal açılardan yorumlama yeteneğini kazandırır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı Avrupa entegrasyon sürecinin tarihsel arka planınındaki dinamikleri incelemek ve Avrupa Birliği´nde kuruluşundan günümüze kadar yaşanan değişimleri analiz etmektir. Bu çerçevede AB´nin kurumları, karar alma mekanizmaları ve üye ülkelerin Avrupa entegrasyon sürecine yaklaşımları teorik ve uygulamalı çerçevede incelenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders lisans öğrencilerini Avrupa Entegrasyonu´nu açıklayan kavramsal ve kuramsal çerçeve sunmanın yanında Birliğin ortak politikaları ve Avrupa entegrasyon sürecinin ileride ne yönde gelişeceği konusunda bilgi sunar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Avrupa entegrasyon teorileri |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Tarihsel bir perspektif içinde Avrupa entegrasyonu |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Avrupa entegrasyonu için yasal çerçeve: Roma Antlaşması |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Messina Anlaşması´ndan Avrupa Tek Senedi´ne Avrupa entegrasyon tarihi |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Maastricht Antlaşması´nın Avrupa entegrasyonuna etkileri |
Kaynak okuma, ödev |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
2009 Lizbon Anlaşması´ndan günümüze Avrupa entegrasyonu |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
AB kurumları: Avrupa Konseyi |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
- |
|
9 |
AB kurumları: Avrupa Bakanlar Konseyi |
Kaynak okuma |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
10 |
AB kurumları: Avrupa Parlamentosu |
Kaynak okuma |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
11 |
AB kurumları: Avrupa Komisyonu |
Kaynak okuma |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
12 |
AB Ortak Politikaları: AB Ortak Tarım Politikası |
Kaynak okuma |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
13 |
AB Ortak Politikaları: AB Parasal Birliği |
Kaynak okuma |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
14 |
AB Ortak Politikaları: AB Genişleme Politikası |
Kaynak okuma |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
15 |
AB Ortak Politikaları: Ortak Dışişleri ve Güvenlik Politikası |
Kaynak okuma, ödev |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ayhan Kaya ve diğerleri (der.), Avrupa Birliği´ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar, İstanbul Bilgi Üniv. Yayınları, 2013.
Desmond Dinan, Avrupa Birliği Tarihi, Kitap Yayınevi, 2013.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
2 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
1 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
1 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
1 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
1 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
1 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
2 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
1 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
3 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
5 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
4 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
4 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
2 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
2 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|