|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mikro İktisat |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 241 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. FİKRET DÜLGER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tüketicinin konumu ve ekonomiye katkısını düşünebilmesini sağlar
Tüketici teorisi ve üretici teorisini kapsamlı olarak anlar Ekonomiye mikro düzeyde bakabilmeyi başarır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, piyasa ekonomisinin temel dinamiklerini analiz etmek ve piyasa mekanizmasının nasıl işlediğini anlamaktır. Tüketici ve üretici davranışları ile ekonominin genel dengesinin nasıl oluştuğunu irdelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mikro iktisada genel bir bakış, Faydanın ölçülebilirliği ve tüketici dengesi, Farksızlık analizi ve tüketici dengesi, Tüketici dengesini değiştiren faktörler, Piyasa talebi analizi , Piyasa talebini belirleyen faktörler, Üretim fonksiyonu ve verimlilik analizi, En düşük maliyetle üretim, Maliyet teorisi, Arz analizi, Tam rekabette piyasa dengesi, Tam rekabette kar maksimizasyonu, Eksik rekabet piyasaları, Genel denge ve refah ekonomisi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mikro iktisada genel bir bakış |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
2 |
Faydanın ölçülebilirliği ve tüketici dengesi |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
3 |
Farksızlık analizi ve tüketici dengesi |
Ders kitabı |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
4 |
Tüketici dengesini değiştiren faktörler |
Ders kitabı |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
5 |
Piyasa talebi analizi |
Ders kitabı |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
6 |
Piyasa talebini belirleyen faktörler |
Ders kitabı |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
7 |
Üretim fonksiyonu ve verimlilik analizi |
Ders kitabı |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
En düşük maliyetle üretim |
Ders kitabı |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
10 |
Maliyet teorisi |
Ders kitabı |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
11 |
Arz analizi |
Ders kitabı |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
12 |
Tam rekabette piyasa dengesi |
Ders kitabı |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
13 |
Tam rekabette kar maksimizasyonu |
Ders kitabı |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
14 |
Eksik rekabet piyasaları I |
Ders kitabı |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
15 |
Genel denge ve refah ekonomisi |
Ders kitabı |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Zeynel Dinler,
Mikro Ekonomi
Ekin 2005.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
2 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
5 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
5 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
2 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
2 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
3 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
4 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
2 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
3 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
2 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
1 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
2 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
1 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
1 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 115 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|