Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Dil 1

Dersin Kodu : YD 205

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ELA GÜRSOY
Okutman ELA GÜRSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1- Konuşma dilinde kullanılan basit ifadeleri ve kalıpları anlayabilir ve kullanabilir.
2- Kendini ve başkalarını tanıştırabilir.
3- Nerede yaşadığı yada tanıdığı insanlarla ilgili detay soruları sorup cevaplayabilir.
4-Karşı taraftaki kişi yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onu anlayabilir.
5- Kendisiyle ilgili konularla ilgili (basit kişisel ve aileyle ilgili sorular gibi) sık kullanılan kalıpları ve cümleleri anlayabilir.
6
7-
8-
9-
10-
11

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YD 205 Yabancı Dil 1

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ogrencilerin temel İngilizce gramerini ogrenmesi

Dersin İçeriği : Temel gramer konulari ve basit konusma kaliplari

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Introducing yourself-plurals-what is /are-to be questions-nationalities and countries(week1) Yok Translation and Communicative Method
2 Possessive (‘s) and adjectives-present simple-Describing a special/typical day (week2) Bir.onceki.konuyu.gozden gecirme Translation and Communicative Method
3 Present simple questions and negatives-adjectives-verbs-nouns (week3) Bir.onceki.konuyu.gozden gecirme Translation and Communicative Method
4 Talking about a holiday- a, an, any, some (week4) Bir.onceki.konuyu.gozden gecirme Translation and Communicative Method
5 Talking about possessions-have/has got(week5) Bir.onceki.konuyu.gozden gecirme Translation and Communicative Method
6 Asking for information in a shop- there is /are – a, an, any, some(week6) Bir.onceki.konuyu.gozden gecirme Translation and Communicative Method
7 Adverbs of frequency-class survey on weekend activities ( week7) Bir.onceki.konuyu.gozden gecirme Translation and Communicative Method
8 Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now(week8) Bir.onceki.konuyu.gozden gecirme Translation and Communicative Method
9 Midterm test (visa)(week9) Bir.onceki.konuyu.gozden gecirme Exam
10 Making requests-ordering food and drinks in a cafe-‘can’ for ability(week10) Bir.onceki.konuyu.gozden gecirme Translation and Communicative Method
11 Was/were Bir.onceki.konuyu.gozden gecirme Translation and Communicative Method
12 Simple.past tense Bir.onceki.konuyu.gozden gecirme Translation and Communicative Method
13 Simple past tense Bir.onceki.konuyu.gozden gecirme Translation and Communicative Method
14 Simple past tense Bir.onceki.konuyu.gozden gecirme Translation and Communicative Method
15 Revision of tenses Bir.onceki.konuyu.gozden gecirme Translation and Communicative Method
16/17 Final exam Bir.onceki.konuyu.gozden gecirme Exam


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tom Hutchinson, English for life, Oxford
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 0
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 0
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 0
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 0
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 0
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 58
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.32
Dersin AKTS Kredisi: 2