|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretmenlik Uygulaması II |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 408 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SİBEL VURAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uygulama çalışmalarını içeren bir Portfolyo hazırlar ve sunar Öz değerlendirme raporu hazırlar ve sunar Öğrencilerle olumlu iletişim kurar, istenmeyen davranışları yönetir, Uygulamalarını meslektaşları ile paylaşır ve değerlendirir Okulda günlük iş ve ders planı yapar ve uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
.Uygulama okullarında beden eğitimi ve spor derslerinin öğretim ve yönetim deneyimlerinin kazanılması, Farklı spor dallarının öğretim dedeneyimlerini kazanma, Micro-öğretim çalışmaları Beden eğitimi ve spor ders ve uygulama, gözlem ve yönetim deneyimi kazanma.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Yarıyıl planının hazırlanması konu, ders ve ünitelerin paylaşımı.Öğretim uygulamaları ve Öğretim programının değerlendirilmesi .Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik.Okul |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yarıyıl planının hazırlanması konu, ders ve ünitelerin paylaşımı |
Kaynak okuma |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Öğretim uygulamaları ve Öğretim programının değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Sözlü anlatım |
|
3 |
Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Sözlü anlatım |
|
4 |
Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Sözlü anlatım |
|
5 |
Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Yaparak öğrenme |
|
6 |
Öğretim uygulamaları ve yapılan derslerin değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Yaparak öğrenme |
|
7 |
Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Yaparak öğrenme |
|
8 |
Ara sınav |
Kaynak okuma |
Soru-yanıt |
|
9 |
Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Soru-yanıt |
|
10 |
Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Soru-yanıt |
|
11 |
Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Soru-yanıt |
|
12 |
Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Soru-yanıt |
|
13 |
Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Proje. |
|
14 |
Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Proje. |
|
15 |
Bitirme Sınavı hazırlıkları |
Kaynak okuma |
Proje. |
|
16/17 |
Bitirme Sınavı |
Kaynak okuma |
Proje. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
SELÇUK, Z., Okul Deneyimi ve Uygulama: Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının gözlenmesi. Nobel Yayınları, Ankara, 2000.
ERDEN, M., Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Alkım Yayınları, 1998.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
4 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
2 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
5 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
4 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
8 |
112 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
4 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 130 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|