Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretmenlik Uygulaması II

Dersin Kodu : MB 408

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SİBEL VURAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Uygulama çalışmalarını içeren bir Portfolyo hazırlar ve sunar
Öz değerlendirme raporu hazırlar ve sunar
Öğrencilerle olumlu iletişim kurar, istenmeyen davranışları yönetir,
Uygulamalarını meslektaşları ile paylaşır ve değerlendirir
Okulda günlük iş ve ders planı yapar ve uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : .Uygulama okullarında beden eğitimi ve spor derslerinin öğretim ve yönetim deneyimlerinin kazanılması, Farklı spor dallarının öğretim dedeneyimlerini kazanma, Micro-öğretim çalışmaları Beden eğitimi ve spor ders ve uygulama, gözlem ve yönetim deneyimi kazanma.

Dersin İçeriği : Yarıyıl planının hazırlanması konu, ders ve ünitelerin paylaşımı.Öğretim uygulamaları ve Öğretim programının değerlendirilmesi .Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik.Okul


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yarıyıl planının hazırlanması konu, ders ve ünitelerin paylaşımı Kaynak okuma Sözlü anlatım
2 Öğretim uygulamaları ve Öğretim programının değerlendirilmesi Kaynak okuma Sözlü anlatım
3 Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi Kaynak okuma Sözlü anlatım
4 Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi Kaynak okuma Sözlü anlatım
5 Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi Kaynak okuma Yaparak öğrenme
6 Öğretim uygulamaları ve yapılan derslerin değerlendirilmesi Kaynak okuma Yaparak öğrenme
7 Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi Kaynak okuma Yaparak öğrenme
8 Ara sınav Kaynak okuma Soru-yanıt
9 Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi Kaynak okuma Soru-yanıt
10 Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi Kaynak okuma Soru-yanıt
11 Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi Kaynak okuma Soru-yanıt
12 Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi Kaynak okuma Soru-yanıt
13 Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi Kaynak okuma Proje.
14 Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi Kaynak okuma Proje.
15 Bitirme Sınavı hazırlıkları Kaynak okuma Proje.
16/17 Bitirme Sınavı Kaynak okuma Proje.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  SELÇUK, Z., Okul Deneyimi ve Uygulama: Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının gözlenmesi. Nobel Yayınları, Ankara, 2000.
 ERDEN, M., Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Alkım Yayınları, 1998.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 4
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 2
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 5
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 5
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 130
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.2
Dersin AKTS Kredisi: 5