Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Rehberlik

Dersin Kodu : MB 403

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci kişilik hizmetlerini öğrenme, psikolojik danışma ve öğrenci kişilik hizmetlerini öğrenme, rehberliğin ilkelerini belirleme, rehberliğin gelişimini belirleme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin genel amacı rehberlik ile ilgili mesleki kavramlar ve teoriler ve konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; rehberlikte temel kavramlar, Öğrenci kişilik hizmetleri, Psikolojik danışma ve öğrenci kişilik hizmetleri, Rehberliğin ilkeleri, Rehberliğin gelişimi gibi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma ve dersin tanıtımı Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, Anlatım, soru cevap tartışma,
2 Rehberlikte temel kavramlar Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, Anlatım, soru cevap tartışma,
3 Öğrenci kişilik hizmetleri, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, Anlatım, soru cevap tartışma,
4 Psikolojik danışma ve rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, Anlatım, soru cevap tartışma,
5 Rehberliğin ilkeleri Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, Anlatım, soru cevap tartışma,
6 Rehberliğin gelişimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, Anlatım, soru cevap tartışma,
7 Rehberlik türleri Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, Anlatım, soru cevap tartışma,
8 Vize Sınava çalışma, Test sınavı
9 Psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, Anlatım, soru cevap tartışma,
10 Servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, Anlatım, soru cevap tartışma,
11 Alandaki yeni gelişmeler, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, Anlatım, soru cevap tartışma,
12 Bireyi tanıma teknikleri, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, Anlatım, soru cevap tartışma,
13 Psikolojik danışmanlık ve rehberlik-öğretmen işbirliği, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, Anlatım, soru cevap tartışma,
14 öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri. Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, Anlatım, soru cevap tartışma,
15 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin tarihçesi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, Anlatım, soru cevap tartışma,
16/17 Final sınavı Sınava çalışma, Test sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  B.Yeşilyaprak (2012) Eğitimde rehberlik hizmetleri, R.Karaca; E.İkiz (2010) Psikolojik danışma ve rehberlikte çağdaş bir anlayış, Deniz, M.E. ; Erözkan, A. (2008) Psikolojik danışma ve rehberlik; A.Kaya (2004) Psikolojik danışma ve rehberlik.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 2 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 3
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 4
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 4
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 4
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4