|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve dersin tanıtımı |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, |
Anlatım, soru cevap tartışma, |
|
2 |
Rehberlikte temel kavramlar |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, |
Anlatım, soru cevap tartışma, |
|
3 |
Öğrenci kişilik hizmetleri, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, |
Anlatım, soru cevap tartışma, |
|
4 |
Psikolojik danışma ve rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, |
Anlatım, soru cevap tartışma, |
|
5 |
Rehberliğin ilkeleri |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, |
Anlatım, soru cevap tartışma, |
|
6 |
Rehberliğin gelişimi |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, |
Anlatım, soru cevap tartışma, |
|
7 |
Rehberlik türleri |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, |
Anlatım, soru cevap tartışma, |
|
8 |
Vize |
Sınava çalışma, |
Test sınavı |
|
9 |
Psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, |
Anlatım, soru cevap tartışma, |
|
10 |
Servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, |
Anlatım, soru cevap tartışma, |
|
11 |
Alandaki yeni gelişmeler,
|
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, |
Anlatım, soru cevap tartışma, |
|
12 |
Bireyi tanıma teknikleri, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, |
Anlatım, soru cevap tartışma, |
|
13 |
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik-öğretmen işbirliği, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, |
Anlatım, soru cevap tartışma, |
|
14 |
öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri. |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, |
Anlatım, soru cevap tartışma, |
|
15 |
Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin tarihçesi |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme, |
Anlatım, soru cevap tartışma, |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava çalışma, |
Test sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
3 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
4 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
4 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|