Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Okul Deneyimi

Dersin Kodu : MB 302

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SİBEL VURAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Törenler ile okul ve kulüp çalışma ve yönetim işlerini gözlemleyerek bilgi edinir
Okul deneyimi çalışmalarını içeren bir portfolyoyu hazırlar ve sunar
Okulun örgüt yapısını hakkında bilgi sahibi olur
Dersin işlenişi, öğrenme süreçleri, uygulanan yöntem teknik ve stratejileri gözlemler ve raporlar.
Öğretmenin, sınıf ve dersin yönetimindeki beceri ve deneyimlerini gözlemler ve raporlar
Öğretmen ve öğrencinin okul yaşamını gözlemler ve raporlar,

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : .Öğretmenlik mesleğinin yerinde gözlemlenmesi. Farlklı derslerin öğretiminin gözlenmesi. Mikro öğretim uygulamaları. Beden eğitimi ve spor öğretimi ve yönetiminin gözlemlenmesi. Okul yönetiminin gözlenmesi

Dersin İçeriği : Dönem Planının hazırlanması.Öğretim Yöntemleri.Diğer dallarla ilgili bir dersin gözlenmesi.Okul Müdürü ve okul kuralları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik. Okul.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dönem Planının hazırlanması konu araştırması Gözlem
2 Öğretmenin Okuldaki bir Günü konu araştırması Gözlem
3 Öğrencinin okuldaki bir günü konu araştırması Gözlem
4 Bir Öğrencinin incelenmesi konu araştırması Gözlem
5 Öğretim Yöntemleri konu araştırması Gözlem
6 Diğer dallardan birinin incelenmesi konu araştırması Gözlem
7 Derslerin Gözlenmesi konu araştırması Gözlem
8 Diğer dallarla ilgili bir dersin gözlenmesi konu araştırması Gözlem
9 Ara Sınav Ara Sınav Sunuş
10 Dersin Yönetimi ve sınıfın kontrolü konu araştırması Soru-yanıt
11 Soru sorma tekniklerini gözlemleme konu araştırması Soru-yanıt
12 Okulda araç-gereç ve kaynakların gözlenmesi konu araştırması Soru-yanıt
13 Okul Müdürü ve okul kuralları konu araştırması Soru-yanıt
14 Okul ve Toplum konu araştırması Soru-yanıt
15 Mikro öğretim teknikleri ve okul deneyiminin değerlendirilmesi konu araştırması Soru-yanıt
16/17 Bitirme Sınavı Proje


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ERDEN, M., Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Alkım Yayınları, 1998
 Karasar,Niyazi.1995,Rapor hazırlama.Ankara: *YÖK. 1998 ,Fakülte-Okul İşbirliği.Ankara:
 ATAMAN, A. Ed: KÜÇÜKAHMET, L., Eğitim Bilimine Giriş. Gazi Kitabevi Yayıncılık, 1997
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 5
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 2
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 4
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 5
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 128
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.12
Dersin AKTS Kredisi: 5