|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okul Deneyimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SİBEL VURAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Törenler ile okul ve kulüp çalışma ve yönetim işlerini gözlemleyerek bilgi edinir Okul deneyimi çalışmalarını içeren bir portfolyoyu hazırlar ve sunar Okulun örgüt yapısını hakkında bilgi sahibi olur
Dersin işlenişi, öğrenme süreçleri, uygulanan yöntem teknik ve stratejileri gözlemler ve raporlar.
Öğretmenin, sınıf ve dersin yönetimindeki beceri ve deneyimlerini gözlemler ve raporlar
Öğretmen ve öğrencinin okul yaşamını gözlemler ve raporlar,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
.Öğretmenlik mesleğinin yerinde gözlemlenmesi. Farlklı derslerin öğretiminin gözlenmesi. Mikro öğretim uygulamaları. Beden eğitimi ve spor öğretimi ve yönetiminin gözlemlenmesi. Okul yönetiminin gözlenmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dönem Planının hazırlanması.Öğretim Yöntemleri.Diğer dallarla ilgili bir dersin gözlenmesi.Okul Müdürü ve okul kuralları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik. Okul. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dönem Planının hazırlanması |
konu araştırması |
Gözlem |
|
2 |
Öğretmenin Okuldaki bir Günü |
konu araştırması |
Gözlem |
|
3 |
Öğrencinin okuldaki bir günü |
konu araştırması |
Gözlem |
|
4 |
Bir Öğrencinin incelenmesi |
konu araştırması |
Gözlem |
|
5 |
Öğretim Yöntemleri |
konu araştırması |
Gözlem |
|
6 |
Diğer dallardan birinin incelenmesi |
konu araştırması |
Gözlem |
|
7 |
Derslerin Gözlenmesi |
konu araştırması |
Gözlem |
|
8 |
Diğer dallarla ilgili bir dersin gözlenmesi |
konu araştırması |
Gözlem |
|
9 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Sunuş |
|
10 |
Dersin Yönetimi ve sınıfın kontrolü |
konu araştırması |
Soru-yanıt |
|
11 |
Soru sorma tekniklerini gözlemleme |
konu araştırması |
Soru-yanıt |
|
12 |
Okulda araç-gereç ve kaynakların gözlenmesi |
konu araştırması |
Soru-yanıt |
|
13 |
Okul Müdürü ve okul kuralları |
konu araştırması |
Soru-yanıt |
|
14 |
Okul ve Toplum |
konu araştırması |
Soru-yanıt |
|
15 |
Mikro öğretim teknikleri ve okul deneyiminin değerlendirilmesi |
konu araştırması |
Soru-yanıt |
|
16/17 |
Bitirme Sınavı |
|
Proje |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ERDEN, M., Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Alkım Yayınları, 1998
Karasar,Niyazi.1995,Rapor hazırlama.Ankara: *YÖK. 1998 ,Fakülte-Okul İşbirliği.Ankara:
ATAMAN, A. Ed: KÜÇÜKAHMET, L., Eğitim Bilimine Giriş. Gazi Kitabevi Yayıncılık, 1997
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
5 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
2 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
4 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
4 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 128 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|