|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Özel Eğitim |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 206 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Engelli gruplarının çeşitleri ve özelliklerini kavrar Erken Çocukluk Özel Eğitimi ile ilgili bilgileri kavrar Fiziksel Yetersizlikler ve Seyrek Rastlanan Bozukluklarla ilgili bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin sonunda; Öğrenciler
. Özel eğitim ve temellerini tartışabilecektir.. Özel eğitim kavramlarını ve kategorilerini tartışır. . Özel eğitim kategorilerindeki yaygınlık oranlarını açıklar. . Özel eğitimin tarihsel gelişimini betimler. Özel gereksinimli kişilerle çalışan uzmanları ve sorumluluklarını betimler. . Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir.Amerika Birleşik devletleri ve Avrupa’da yer alan gelişmiş ülkelerin özel eğitimler ilgili bilinen yasalarını açıklar. Türkiye’de özel eğitim yasa ve yönetmelikleri tartışır.. Türkiye’de uygulanan gönderme-tanılama-değerlendirme sürecini açıklar. . Rehberlik ve Araştırma Merkezi’nin rol ve sorumluluklarını betimler.. Ailede özel gereksinimli birey olması durumunda anne-baba, aile ve uzman ilişkisi ve ailede yaşanan duyguları sıralayabilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
1 Hafta Özel Eğitimin Temelleri
2 Hafta Yasa-yönetmelikler, gönderme süreci-tanılama süreci, RAM, değerlendirme Anne-babalar, aileler, özel gereksinimli olma durumu—aile uzman ilişkisi, ailede yaşananlar
3 Hafta Erken Çocukluk Özel Eğitimi
4 Hafta Zihinsel Yetersizlik
5 Hafta Zihinsel Yetersizlik
6 Hafta Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar
7 Hafta MidTerm Exam
8 Hafta Otizm Spektrum Bozukluğu
9 Hafta İletişim Bozukluklar
10 Hafta İşitme Yetersizliği
11 Hafta Görme Yetersizliği
12 Hafta Fiziksel Yetersizlikler ve Seyrek Rastlanan Bozukluklar
13 Hafta Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler
14 Hafta Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler
15 Hafta Final Sınavı
16 Hafta Final Sınavı
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Özel Eğitimin Temelleri |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Konu Anlatım, tartışma |
|
2 |
Yasa-yönetmelikler, gönderme süreci-tanılama süreci, RAM, değerlendirme Anne-babalar, aileler, özel gereksinimli olma durumu—aile uzman ilişkisi, ailede yaşananlar |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Konu Anlatım, tartışma |
|
3 |
Erken Çocukluk Özel Eğitimi |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Konu Anlatım, tartışma |
|
4 |
Zihinsel Yetersizlik |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Konu Anlatım, tartışma |
|
5 |
Zihinsel Yetersizlik |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Konu Anlatım, tartışma |
|
6 |
Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Konu Anlatım, tartışma |
|
7 |
otizmli çocuklar |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Konu Anlatım, tartışma |
|
8 |
ara sınav-vize |
Sınav hazırlığı |
Konu Anlatım, tartışma |
|
9 |
İletişim Bozukluklar |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Konu Anlatım, tartışma |
|
10 |
İşitme Yetersizliği |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Konu Anlatım, tartışma |
|
11 |
Görme Yetersizliği |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Konu Anlatım, tartışma |
|
12 |
Fiziksel Yetersizlikler ve Seyrek Rastlanan Bozukluklar |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Konu Anlatım, tartışma |
|
13 |
Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Konu Anlatım, tartışma |
|
14 |
Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Konu Anlatım, tartışma |
|
15 |
Geribildirimlerin alınması, değerlendirme yapılması
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Konu Anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınav hazırlığı |
Konu Anlatım, tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Özer D(2005) Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayınları. Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
1 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
1 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
2 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
1 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
0 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
1 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|