Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ölçme Ve Değerlendirme |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 204 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. TUGAY AKBULUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar Öğretimde ölçme ve değerlendirmenin rolünü kavrar ve öneminin farkında olur.
Eğitimde kullanılan ölçme araç ve tekniklerini açıklar Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri açıklar. Test maddesi hazırlar, uygular ve değerlendirir Okul öğrenmelerinde kullanılan araçlardan elde edilen puanların test ve madde istatistiklerini hesaplar Değerlendirme ve not verme tekniklerini uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, bir dersin ölçme-değerlendirme süreci boyunca, kullanılması gereken ölçme araçlarını belirleme, uygulama ve değerlendirme gibi temel becerileri kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, geleneksel ve alternatif ölçme araç ve tekniklerini karşılaştırma, ölçme araç ve tekniklerinin özelliklerini açıklama, ölçme sonuçları üzerinde basit istatistiki işlemleri yapma, Eğitimde kullanılan çeşitli ölçme araçlarını geliştirme becerisi kazanır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar (ölçme, değerlendirme vb. ), Ölçmede Hata Türleri, Ölçme Hatalarının Kaynakları, |
yok |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
2 |
Temel Kavramlar (ölçme, değerlendirme vb. ), Ölçmede Hata Türleri, Ölçme Hatalarının Kaynakları, |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
3 |
Eğitimde kullanılan ölçme araç ve teknikleri, Test Dışı Teknikler |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
4 |
İyi bir testte bulunması gereken özellikler |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
5 |
Geleneksel Ölçme Araç ve Teknikleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
6 |
Geleneksel Ölçme Araç ve Teknikleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
7 |
Alternatif değerlendirme teknikleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Sınav Planı ve ölçme aracı hazırlama |
ilgili konuları okuma ve araştırma, çoktan seçmeli soru örnekleri hazırlama |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje |
|
10 |
Ölçme aracı uygulama ve değerlendirilmesi |
başarı testini uygulama |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje |
|
11 |
Madde Analizleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje |
|
12 |
Test Analizleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje |
|
13 |
Test Analizleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
|
|
14 |
Not Verme Teknikleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
15 |
Dönem değerlendirmesi |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavları |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
2 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
5 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
2 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
0 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
4 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|