Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ölçme Ve Değerlendirme

Dersin Kodu : MB 204

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. TUGAY AKBULUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar
Öğretimde ölçme ve değerlendirmenin rolünü kavrar ve öneminin farkında olur.
Eğitimde kullanılan ölçme araç ve tekniklerini açıklar
Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri açıklar.
Test maddesi hazırlar, uygular ve değerlendirir
Okul öğrenmelerinde kullanılan araçlardan elde edilen puanların test ve madde istatistiklerini hesaplar
Değerlendirme ve not verme tekniklerini uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, bir dersin ölçme-değerlendirme süreci boyunca, kullanılması gereken ölçme araçlarını belirleme, uygulama ve değerlendirme gibi temel becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, geleneksel ve alternatif ölçme araç ve tekniklerini karşılaştırma, ölçme araç ve tekniklerinin özelliklerini açıklama, ölçme sonuçları üzerinde basit istatistiki işlemleri yapma, Eğitimde kullanılan çeşitli ölçme araçlarını geliştirme becerisi kazanır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Kavramlar (ölçme, değerlendirme vb. ), Ölçmede Hata Türleri, Ölçme Hatalarının Kaynakları, yok Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma
2 Temel Kavramlar (ölçme, değerlendirme vb. ), Ölçmede Hata Türleri, Ölçme Hatalarının Kaynakları, ilgili konuları okuma ve araştırma Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma
3 Eğitimde kullanılan ölçme araç ve teknikleri, Test Dışı Teknikler ilgili konuları okuma ve araştırma Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma
4 İyi bir testte bulunması gereken özellikler ilgili konuları okuma ve araştırma Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma
5 Geleneksel Ölçme Araç ve Teknikleri ilgili konuları okuma ve araştırma Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma
6 Geleneksel Ölçme Araç ve Teknikleri ilgili konuları okuma ve araştırma Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma
7 Alternatif değerlendirme teknikleri ilgili konuları okuma ve araştırma Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma
8 Ara sınav sınava hazırlık yazılı sınav
9 Sınav Planı ve ölçme aracı hazırlama ilgili konuları okuma ve araştırma, çoktan seçmeli soru örnekleri hazırlama Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje
10 Ölçme aracı uygulama ve değerlendirilmesi başarı testini uygulama Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje
11 Madde Analizleri ilgili konuları okuma ve araştırma Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje
12 Test Analizleri ilgili konuları okuma ve araştırma Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje
13 Test Analizleri ilgili konuları okuma ve araştırma
14 Not Verme Teknikleri ilgili konuları okuma ve araştırma Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma
15 Dönem değerlendirmesi ilgili konuları okuma ve araştırma Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma
16/17 Final Sınavları sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ölçme ve değerlendirme ders kitabı
 geliştirilmiş olan ölçme araçları
 ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 7 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 2
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 5
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 2
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 0
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 5
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 4 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5