|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA SADIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitimle ilgili temel kavramlarını açıklar. Eğitim türlerini tanımlar ve örnek verir Eğitimin bir bilim olarak diğer bilim dalları ile ilişkisini (Felsefe, Sosyoloji, Ekonomi, Psikoloji, Hukuk vb.) açıklar. Eğitim sisteminin amaç ve işlevlerini tartışır. Eğitim Biliminde araştırma yapmanın önem ve zorluklarını açıklar. Meslek olarak öğretmenliğin öneminin farkında olur. Okul ve sınıf ortamında öğretmenin görev ve sorumluluklarını açıklar. Çağdaş öğretmenin niteliklerini tartışır. Türk eğitim sisteminin yapısını analiz eder. Eğitim bilimlerinde çağdaş yönelimlerin farkında olur. Eğitim biliminde kullanılan araştırma yöntemlerine örnekler verir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin amaç ve işlevleri, meslek olarak öğretmenlik ve eğitimin diğer bilim dallarıyla ilşkisi hakkında bir anlayış oluşturmak amaçlanmaktadır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitim ile ilgili temel kavramlar, bilim olarak eğitim, eğitimin felsefi, toplumsal, psikolojik, ekonomik, ve yönetsel temelleri, eğitimin tarihsel gelişimi ve Türk eğitim sistemi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitimle ilgili temel kavramlar (eğitim, öğrenme, öğretme, öğretim, eğitim türleri ve özellikleri) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
2 |
Eğitimin amaç ve işlevleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
3 |
Eğitimin felsefi temelleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
4 |
Eğitimin ekonomik temelleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
5 |
Eğitimin psikolojik temelleri (gelişimle ilgili temel kavramlar, gelişimi etkileyen etmenler, gelişim ilkeleri) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
6 |
Eğitimin psikolojik temelleri (bedensel gelişim, bilişsel gelişim, ahlak gelişimi, kişilik gelişim, duygusal gelişim) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
7 |
Ara sınav |
|
|
|
8 |
Eğitimin hukuki ve politik temelleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
9 |
Eğitimin sosyal temelleri (Sosyalleşme, sostal tabakalaşma, sosyal hareketlilik, soyal kontrol ve eğitim) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
tartışma, örnek olay, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
10 |
Eğitim açısından sosyal değişme ve yenileşme |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
tartışma, örnek olay, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
11 |
Eğitimin tarihi gelişimi |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
soru-cevap, düz anlatım |
|
12 |
Bir meslek olarak öğretmenlik (öğretmenlik mesleğinin genel özellikleri, rol ve sorumlulukları) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası |
|
13 |
Okul ve sınıf ortamı |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
araştırma-inceleme stratejisi, düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Eğitim bilimlerinde araştırma yöntemleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
15 |
Yarı yıl sonu sınavı (Final) |
|
|
|
16/17 |
Yarı yıl sonu sınavı (Final) |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Editör Türkoğlu, A. 2002, Öğretmenlik Mesleğine Giriş
Şişman, M., 2006, Eğitim Bilime Giriş
Erdem, M.,1998, Öğretmenlik Mesleğine Giriş
Sönmez, V., 2000, Öğretmen El Kitabı
Türkoğlu, A., 2002, 109 Soruda Eğitime Giriş
Başaran, E.,1991, Eğitime Giriş
Kılbaş, Ş., 2003, Eğitime Giriş
Fidan, N., Erdem, M. 1999, Eğitime Giriş
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
2 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
3 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
1 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
5 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|