Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Eğitim Bilimine Giriş

Dersin Kodu : MB 101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA SADIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitimle ilgili temel kavramlarını açıklar.
Eğitim türlerini tanımlar ve örnek verir
Eğitimin bir bilim olarak diğer bilim dalları ile ilişkisini (Felsefe, Sosyoloji, Ekonomi, Psikoloji, Hukuk vb.) açıklar.
Eğitim sisteminin amaç ve işlevlerini tartışır.
Eğitim Biliminde araştırma yapmanın önem ve zorluklarını açıklar.
Meslek olarak öğretmenliğin öneminin farkında olur.
Okul ve sınıf ortamında öğretmenin görev ve sorumluluklarını açıklar.
Çağdaş öğretmenin niteliklerini tartışır.
Türk eğitim sisteminin yapısını analiz eder.
Eğitim bilimlerinde çağdaş yönelimlerin farkında olur.
Eğitim biliminde kullanılan araştırma yöntemlerine örnekler verir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin amaç ve işlevleri, meslek olarak öğretmenlik ve eğitimin diğer bilim dallarıyla ilşkisi hakkında bir anlayış oluşturmak amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği : Eğitim ile ilgili temel kavramlar, bilim olarak eğitim, eğitimin felsefi, toplumsal, psikolojik, ekonomik, ve yönetsel temelleri, eğitimin tarihsel gelişimi ve Türk eğitim sistemi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar (eğitim, öğrenme, öğretme, öğretim, eğitim türleri ve özellikleri) Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
2 Eğitimin amaç ve işlevleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
3 Eğitimin felsefi temelleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
4 Eğitimin ekonomik temelleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
5 Eğitimin psikolojik temelleri (gelişimle ilgili temel kavramlar, gelişimi etkileyen etmenler, gelişim ilkeleri) Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
6 Eğitimin psikolojik temelleri (bedensel gelişim, bilişsel gelişim, ahlak gelişimi, kişilik gelişim, duygusal gelişim) Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
7 Ara sınav
8 Eğitimin hukuki ve politik temelleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması soru-cevap, tartışma, örnek olay
9 Eğitimin sosyal temelleri (Sosyalleşme, sostal tabakalaşma, sosyal hareketlilik, soyal kontrol ve eğitim) Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması tartışma, örnek olay, beyin fırtınası, soru-cevap
10 Eğitim açısından sosyal değişme ve yenileşme Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması tartışma, örnek olay, beyin fırtınası, soru-cevap
11 Eğitimin tarihi gelişimi Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması soru-cevap, düz anlatım
12 Bir meslek olarak öğretmenlik (öğretmenlik mesleğinin genel özellikleri, rol ve sorumlulukları) Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
13 Okul ve sınıf ortamı Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması araştırma-inceleme stratejisi, düz anlatım, tartışma
14 Eğitim bilimlerinde araştırma yöntemleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması düz anlatım, tartışma, soru-cevap
15 Yarı yıl sonu sınavı (Final)
16/17 Yarı yıl sonu sınavı (Final)


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Editör Türkoğlu, A. 2002, Öğretmenlik Mesleğine Giriş
 Şişman, M., 2006, Eğitim Bilime Giriş
 Erdem, M.,1998, Öğretmenlik Mesleğine Giriş
 Sönmez, V., 2000, Öğretmen El Kitabı
 Türkoğlu, A., 2002, 109 Soruda Eğitime Giriş
 Başaran, E.,1991, Eğitime Giriş
 Kılbaş, Ş., 2003, Eğitime Giriş
 Fidan, N., Erdem, M. 1999, Eğitime Giriş
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 2
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 3
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 3
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 1
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 5
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 3
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4