Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Alan Bilgisi Seç Ders1 ( Tenis)

Dersin Kodu : BOS234

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SÜLEYMAN KAZIM VARDAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel Forehand, backhand,vole ve servis tekniğini uygulayabilir
Saha ölçülerini bilir ve sahanın bölgelerini tanır
Basit düzeyde maç yapabilir ve yönetebilir
Öğretimde temel eğitim metodlarıyla hareket edebilir
Tenisi sportif mesleki yaşamına adapte edebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders tenis için gerekli olan temel teknik becerileri edinmeyi, eğitim öğretim metotlarını kullanımını ile oyun kurallarını ve sahayı tanıyarak karşılıklı maç yapabilme düzeyine erişmeyi hedefleyerek mesleki yaşamına katkı sunmayı amaçlar

Dersin İçeriği : Bu ders tenis tarihi, saha özellikleri ve oyun kuralları ile top duygusu,forhend, backhand, servis ve vole teknikleri ile öğretim metotlarını kapsamaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Besyo Tenis Kortları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tenis tarihçe, saha ve kullanılan malzemeler Kaynak okuma Sunum, düz anlatım, tartışma
2 Raket ve topla beceri alıştırmaları Beceri alıştırmaları Uygulama
3 Raket tutuşu. Forhand tekniğine giriş Forhand tekniği video izleme Sunum, Anlatım, uygulama
4 Backhand tekniğine giriş Backhand tekniği video izleme Sunum, Anlatım, uygulama
5 Vole Duvar Çalışması Sunum, Anlatım, uygulama
6 Servis Servis tekniği video izleme Sunum, Anlatım, uygulama
7 Servis karşılama Top karşılama egzersizleri Sunum, Anlatım, uygulama
8 VİZE Konu tekrarları Uygulama
9 Smaç Servis çalışmaları Sunum, Anlatım, uygulama
10 Tekler ve çiftler oyun kuralları Kaynak okuma Sunum, anlatım, tartışma
11 Aşırtma vuruş Top yükseltme çalışmaları Sunum,anlatım, uygulama
12 Slace vuruş Video izleme Sunum,anlatım, uygulama
13 Ders içi tekler turnuva Tekniklerin tekrarı Uygulama
14 Ders içi çiftler turnuva Tekniklerin tekrarı Uygulama
15 Final Konuların tekrarı Uygulama+Teorik sınav
16/17 Final Konuların tekrarı Uygulama+Teorik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ataç M. Tenis Terimleri Türkçe-İngilizce (Cep Kitabı) 6. Mutlu O. T, Tenis Antrenörü El Kitabı
  Ders Notu
 Emre C. A dan Z ye Tenis. Ankara: Nobel Yayın .2008
 Korkmaz H. N. Ataç H. Tenis, Bursa, Akmat Akınoğlu Matbaacılık, 1998
 Kermen O. Tenis. İstanbul: 2. Basım, Nobel Yayın. 2002
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 3
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 3
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 3
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 3
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 2
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 4
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 126
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.04
Dersin AKTS Kredisi: 5