|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Alan Bilgisi Seç Ders1 ( Tenis) |
|
Dersin Kodu |
: |
BOS234 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SÜLEYMAN KAZIM VARDAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel Forehand, backhand,vole ve servis tekniğini uygulayabilir Saha ölçülerini bilir ve sahanın bölgelerini tanır Basit düzeyde maç yapabilir ve yönetebilir Öğretimde temel eğitim metodlarıyla hareket edebilir Tenisi sportif mesleki yaşamına adapte edebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders tenis için gerekli olan temel teknik becerileri edinmeyi, eğitim öğretim metotlarını kullanımını ile oyun kurallarını ve sahayı tanıyarak karşılıklı maç yapabilme düzeyine erişmeyi hedefleyerek mesleki yaşamına katkı sunmayı amaçlar |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders tenis tarihi, saha özellikleri ve oyun kuralları ile top duygusu,forhend, backhand, servis ve vole teknikleri ile öğretim metotlarını kapsamaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Besyo Tenis Kortları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tenis tarihçe, saha ve kullanılan malzemeler |
Kaynak okuma |
Sunum, düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Raket ve topla beceri alıştırmaları |
Beceri alıştırmaları |
Uygulama |
|
3 |
Raket tutuşu. Forhand tekniğine giriş |
Forhand tekniği video izleme |
Sunum, Anlatım, uygulama |
|
4 |
Backhand tekniğine giriş |
Backhand tekniği video izleme |
Sunum, Anlatım, uygulama |
|
5 |
Vole |
Duvar Çalışması |
Sunum, Anlatım, uygulama |
|
6 |
Servis |
Servis tekniği video izleme |
Sunum, Anlatım, uygulama |
|
7 |
Servis karşılama |
Top karşılama egzersizleri |
Sunum, Anlatım, uygulama |
|
8 |
VİZE |
Konu tekrarları |
Uygulama |
|
9 |
Smaç |
Servis çalışmaları |
Sunum, Anlatım, uygulama |
|
10 |
Tekler ve çiftler oyun kuralları |
Kaynak okuma |
Sunum, anlatım, tartışma |
|
11 |
Aşırtma vuruş |
Top yükseltme çalışmaları |
Sunum,anlatım, uygulama |
|
12 |
Slace vuruş |
Video izleme |
Sunum,anlatım, uygulama |
|
13 |
Ders içi tekler turnuva |
Tekniklerin tekrarı |
Uygulama |
|
14 |
Ders içi çiftler turnuva |
Tekniklerin tekrarı |
Uygulama |
|
15 |
Final |
Konuların tekrarı |
Uygulama+Teorik sınav |
|
16/17 |
Final |
Konuların tekrarı |
Uygulama+Teorik sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ataç M. Tenis Terimleri Türkçe-İngilizce (Cep Kitabı) 6. Mutlu O. T, Tenis Antrenörü El Kitabı
Ders Notu
Emre C. A dan Z ye Tenis. Ankara: Nobel Yayın .2008
Korkmaz H. N. Ataç H. Tenis, Bursa, Akmat Akınoğlu Matbaacılık, 1998
Kermen O. Tenis. İstanbul: 2. Basım, Nobel Yayın. 2002
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
3 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
3 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
3 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
2 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 126 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|