Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Topluma Hizmet Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
BGK407 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman CEM YOKSULER YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Topluma hizmet uygulamalarının amaçlarını açıklar. Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklar Toplumun güncel sorunlarını belirler. Sorunlardan bir tanesini proje konusu olarak seçer
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Topluma hizmet uygulamalarının amacını, önemini incelemek, toplumun sorunlarını belirlemek, sorunların çözümüne ilişkin proje geliştirmek, projeyi uygulamak ve sonuçları analiz etmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Topluma hizmet uygulamalarının amacı. Önemi. Toplumun sorunları. sorunların çözümüne ilişkin proje geliştirmek, projeyi uygulamak ve sonuçları analiz etmektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Toplumun güncel sorunlarını belirleme. Sorunlardan bir tanesini proje konusu olarak seçme. |
Haftalık raporların hazırlanması |
Anlatım, tartışma ve soru cevap |
|
2 |
Toplumun güncel sorunlarını belirleme. Sorunlardan bir tanesini proje konusu olarak seçme. |
Haftalık raporların hazırlanması |
Anlatım, tartışma ve soru cevap |
|
3 |
Projeyi planlama |
Haftalık raporların hazırlanması |
Gurup çalışması |
|
4 |
Projenin Uygulanması |
Haftalık raporların hazırlanması |
Gurup çalışması |
|
5 |
Projenin Uygulanması |
Haftalık raporların hazırlanması |
Gurup çalışması |
|
6 |
Projenin Uygulanması |
Haftalık raporların hazırlanması |
Gurup çalışması |
|
7 |
Projenin Uygulanması |
Haftalık raporların hazırlanması |
Gurup çalışması |
|
8 |
Projenin Uygulanması |
Haftalık raporların hazırlanması |
Gurup çalışması |
|
9 |
Projenin Uygulanması |
Haftalık raporların hazırlanması |
Gurup çalışması |
|
10 |
Projenin Uygulanması |
Haftalık raporların hazırlanması |
Gurup çalışması |
|
11 |
Projenin Uygulanması |
Haftalık raporların hazırlanması |
Gurup çalışması |
|
12 |
Projenin Uygulanması |
Haftalık raporların hazırlanması |
Gurup çalışması |
|
13 |
Projenin Uygulanması |
Haftalık raporların hazırlanması |
Gurup çalışması |
|
14 |
Projenin Uygulanması |
Haftalık raporların hazırlanması |
Gurup çalışması |
|
15 |
Yapılan projenin sunumu |
Sunumun hazırlanması |
Gurup çalışması |
|
16/17 |
Yapılan projenin sunumu |
Sunumun hazırlanması |
Gurup çalışması |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
4 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
0 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
1 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
1 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|