Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Topluma Hizmet Uygulamaları

Dersin Kodu : BGK407

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman CEM YOKSULER YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Topluma hizmet uygulamalarının amaçlarını açıklar.
Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklar
Toplumun güncel sorunlarını belirler.
Sorunlardan bir tanesini proje konusu olarak seçer

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Topluma hizmet uygulamalarının amacını, önemini incelemek, toplumun sorunlarını belirlemek, sorunların çözümüne ilişkin proje geliştirmek, projeyi uygulamak ve sonuçları analiz etmektir.

Dersin İçeriği : Topluma hizmet uygulamalarının amacı. Önemi. Toplumun sorunları. sorunların çözümüne ilişkin proje geliştirmek, projeyi uygulamak ve sonuçları analiz etmektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Toplumun güncel sorunlarını belirleme. Sorunlardan bir tanesini proje konusu olarak seçme. Haftalık raporların hazırlanması Anlatım, tartışma ve soru cevap
2 Toplumun güncel sorunlarını belirleme. Sorunlardan bir tanesini proje konusu olarak seçme. Haftalık raporların hazırlanması Anlatım, tartışma ve soru cevap
3 Projeyi planlama Haftalık raporların hazırlanması Gurup çalışması
4 Projenin Uygulanması Haftalık raporların hazırlanması Gurup çalışması
5 Projenin Uygulanması Haftalık raporların hazırlanması Gurup çalışması
6 Projenin Uygulanması Haftalık raporların hazırlanması Gurup çalışması
7 Projenin Uygulanması Haftalık raporların hazırlanması Gurup çalışması
8 Projenin Uygulanması Haftalık raporların hazırlanması Gurup çalışması
9 Projenin Uygulanması Haftalık raporların hazırlanması Gurup çalışması
10 Projenin Uygulanması Haftalık raporların hazırlanması Gurup çalışması
11 Projenin Uygulanması Haftalık raporların hazırlanması Gurup çalışması
12 Projenin Uygulanması Haftalık raporların hazırlanması Gurup çalışması
13 Projenin Uygulanması Haftalık raporların hazırlanması Gurup çalışması
14 Projenin Uygulanması Haftalık raporların hazırlanması Gurup çalışması
15 Yapılan projenin sunumu Sunumun hazırlanması Gurup çalışması
16/17 Yapılan projenin sunumu Sunumun hazırlanması Gurup çalışması


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Topluma Hizmet Uygulamaları Proje Yönergesi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 4
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 0
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 0
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 1
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 1
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 5
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 3 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 101
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.04
Dersin AKTS Kredisi: 4