Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Drama

Dersin Kodu : BGK405

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Duyu Çalışmalarını kavrar
Fotoğraftan doğaçlama yapmayı öğrenir
Nesnelerden Doğaçlama yapmayı öğrenir
Ritim ve Dansla Drama yapmayı kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dramanın ne olduğunu, yapısı ve uygulama aşamalarını kavratabilmek ve kendi alanının amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri geliştirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerin geliştirilmesine ile ilgili kavramlar ve uygulamalarla ilgili farkındalıkları kavratılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgi verilmesi kitap ve kaynaklardan yararlanma uygulama
2 Tanışma ve Isınma Etkinlikleri kitap ve kaynaklardan yararlanma uygulama
3 Tanışma ve Isınma Etkinlikleri kitap ve kaynaklardan yararlanma uygulama
4 Duyu Çalışmaları kitap ve kaynaklardan yararlanma uygulama
5 Fotoğraftan doğaçlama kitap ve kaynaklardan yararlanma uygulama
6 Nesnelerden Doğaçlama kitap ve kaynaklardan yararlanma uygulama
7 Nesnelerden Doğaçlama kitap ve kaynaklardan yararlanma uygulama
8 ara sınav-vize kitap ve kaynaklardan yararlanma uygulama
9 Ritim ve Dansla Drama kitap ve kaynaklardan yararlanma uygulama
10 Bireysel Ders Planı Hazırlama kitap ve kaynaklardan yararlanma uygulama
11 Bireysel Ders Planı Hazırlama kitap ve kaynaklardan yararlanma uygulama
12 Planların Değerlendirilmesi kitap ve kaynaklardan yararlanma uygulama
13 Planların Değerlendirilmesi kitap ve kaynaklardan yararlanma uygulama
14 Planların ve Dönemin Değerlendirilmesi kitap ve kaynaklardan yararlanma uygulama
15 Planların ve Dönemin Değerlendirilmesi kitap ve kaynaklardan yararlanma uygulama
16/17 final sınavı kitap ve kaynaklardan yararlanma değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Adıgüzel, H.Ö. (2008). Türkiye’de Eğitimde yaratıcı dramanın yakın tarihi, Yaratıcı Drama Dergisi, 1(5), 7-27.
 Adıgüzel, H.Ö. (2002) Yaratıcı Drama 1985-1998 yazılar. Anakara:Naturel.
  MEB. (2004) İlköğretim Drama 1. İstanbul:MEB yöntemleri. Anakara: Pegema Yayıncılık.
  Akar, R. (2000) . Temel eğitimin ikinci aşamasında drama yöntemi ile türkçe öğretimi: Doroty Heathcote’un “uzman rolü yaklaşımı”.Çukurova Üniversitesi,yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 4
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 2
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 5
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 5
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 4
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 6 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 136
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.44
Dersin AKTS Kredisi: 5