Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Kültür Seçmeli D1( Arama-kurtarma-ilkyardım |
|
Dersin Kodu |
: |
BGK211 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Öğrencilerin afetlere müdahale konusunda bilinçli olması. 2. Dünyada meydana gelen doğal, teknolojik ve insan kaynaklı afetler hakkında bilgi sahibi olması 3. Meydana gelecek afet ve yangınlara karşı önlem almayı öğrenmesi 4. Bir afet ya da yangın öncesi, sırası ve sonrasında nasıl hareket etmeleri gerektiğini öğrenmesi. 5. Öğretmen, Yönetici ya da birey olarak bulunduğu topluma bir afet ve yangın sırasında yapılacaklar konusunda önder olması. 6. Karşılaştığı afet olaylarında basit kurtarma yapabilecek, küçük yangınlara müdahale edebilecektir. 7. Dünyada ve Ülkemizde afet konusunda görevli kuruluşları tanıyacak ve bilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, Öğrencilerin Dünyada ve Türkiye’ de meydan gelen afetler ve yangınla konusunda bilgilendirilmesi, meydana gelecek afetlerde ve yangınlara karşı bilinçli bireyler yetiştirmek, Afet ve yangın konusunda topluma yön verecek bireyler yetiştirmek, afet ve yangınlara karşı farkındalık yaratmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencilerin Dünyada ve Türkiye’ de meydan gelen afetler ve yangınla konusunda bilgilendirilmesi, meydana gelecek afetlerde ve yangınlara karşı bilinçli bireyler yetiştirmek, Afet ve yangın konusunda topluma yön verecek bireyler yetiştirmek, afet ve yangınlara karşı farkındalık yaratmak |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Afet Nedir? Afet Çeşitleri. |
Konu hakkında ön araştırma |
anlatım yöntemi |
|
2 |
Doğal, teknolojik ve insan kaynaklı afetlerin sonuçlar. |
Konu hakkında ön araştırma |
anlatım yöntemi |
|
3 |
Deprem Nedir? Çeşitleri. |
Konu hakkında ön araştırma |
anlatım yöntemi |
|
4 |
Afet Öncesi Hazırlıklar Nedir? |
Konu hakkında ön araştırma |
anlatım yöntemi |
|
5 |
Afet Anında Hareket Tarzı. |
Konu hakkında ön araştırma |
anlatım yöntemi |
|
6 |
Deprem Sonrası Yapılacaklar. |
Konu hakkında ön araştırma |
anlatım yöntemi |
|
7 |
Arama Nedir? Arama Yöntemleri. |
Konu hakkında ön araştırma |
anlatım yöntemi |
|
8 |
ARA SINAV |
SINAV |
|
|
9 |
Arama Ekipleri, Malzeme ve Donatım. |
Konu hakkında ön araştırma |
anlatım yöntemi |
|
10 |
Kurtarma Nedir? Kurtarma Yöntemleri |
Konu hakkında ön araştırma |
anlatım yöntemi |
|
11 |
Hafif Arama ve Kurtarma Nedir? |
Konu hakkında ön araştırma |
anlatım yöntemi |
|
12 |
Arama ve Kurtarma Malzemeleri Nelerdir? Nasıl Kullanılır? |
Konu hakkında ön araştırma |
anlatım yöntemi |
|
13 |
Yangın ve Yangın Çeşitleri Nedir? |
Konu hakkında ön araştırma |
anlatım yöntemi |
|
14 |
Yangında Kurtarma ve Söndürme Yöntemleri Nedir? |
Konu hakkında ön araştırma |
anlatım yöntemi |
|
15 |
Yangında Kurtarma ve Söndürme Yöntemleri Nedir? |
Konu hakkında ön araştırma |
anlatım yöntemi |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
SINAV |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
1 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
1 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
1 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
0 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
2 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
1 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|