Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Beden Eğitimi Ve Spor Yönetimi

Dersin Kodu : BEO404

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman L.TOLGA ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Beden Eğitimi ve spor kavramının tarihsel süreçlerini öğrenir.
Beden Eğitimi, spor, oyun,egzersiz kavramlarını anlar ve yorumlar.
Yönetim, organizasyon, yöneticilik, spor yöneticiliği ile ilgili temel kavramları açıklar
spor organizasyon ve yönetimi, uluslararası spor kurum ve kuruluşlarını tanır ve yönetim fonksiyonlarını öğrenir
Türk Spor Sisteminin analiz eder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Beden Eğiğtimi ve spor kavramının tarihsel süreçlerinin farkında olunması, Beden Eğitimi, spor, oyun,egzersiz kavramlarının öğrenilmesi Yönetim ve spor yönetimi ile ilgili kavramlar ışığında spor organizasyonları yönetimi, ulusal ve uluslararası spor kurum ve kuruluşlarının işleyişinin öğretilmesi.

Dersin İçeriği : Yönetim, organizasyon, yöneticilik, spor yöneticiliği ile ilgili temel kavramlar, spor organizasyon ve yönetimi, uluslararası spor kurum ve kuruluşları, Türk Spor Sisteminin analizi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : SINIF


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 DERSİN İÇERİĞİ,AMAÇLARI VE HEDEFLERİNİN AÇIKLANMASI DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI ANLATIM - SUNUM
2 SPOR BİLİMLERİNİN TARİHSEL SÜRECİNİN İNCELENMESİ DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI ANLATIM - SUNUM
3 BEDEN EĞİTİMİ KAVRAMININ TANIMI DOĞUŞU VE GÜNÜMÜZDEKİ DURUMU DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI ANLATIM - SUNUM
4 BEDEN EĞİTİMİNİN EĞİTİMSEL TEMELLERİ DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI ANLATIM - SUNUM
5 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN AMAÇ VE HEDEFLERİ DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI ANLATIM - SUNUM
6 BEDEN EĞİTİMİ, HAREKET EĞİTİMİ VE OYUN, SPOR, EGZERSİZ KAVRAMLARININ AÇIKLANMASI DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI ANLATIM - SUNUM
7 Yönetim ve spor yönetimi ile ilgili kavramlar DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI ANLATIM - SUNUM
8 ARA SINAV tüm konuların değerlendirilmesi yazılı sınav
9 SPOR YÖNETİMİ TANIMI GELİŞİMİ DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI ANLATIM - SUNUM
10 spor organizasyonları yönetimi DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI ANLATIM - SUNUM
11 TÜRK SPOR YÖNETİMİNDE ROL ALAN KURUM VE KURULUŞLARIN İNCELENMESİ DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI ANLATIM - SUNUM
12 SPOR FEDERASYONLARININ YÖNETİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI ANLATIM - SUNUM
13 ulusal ve uluslararası spor kurum ve kuruluşlarının işleyişinin öğretilmesi DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI ANLATIM - SUNUM
14 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÖNETİMİNİ ANALİZ ETME DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI ANLATIM - SUNUM
15 GENEL TEKRAR TÜM KONULARIN OKUNMASI ANLATIM - SUNUM
16/17 FİNAL tüm konuların değerlendirilmesi yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  MİRZEOĞLU, N. Spor Bilimlerine Giriş, Bağırgan Yayınevi, Ankara,
 ERGEN, E., AÇIKADA C,. Bilim ve Spor, Büro- Tek Ofset Matbaacılık Ankara
 İNAL, A.N., Beden Eğitimi vce Spor Bilimi, Nobel Yayın Dağıtım Ankara
 .K.FİŞEK, SPOR YÖNETİMİ
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 1
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 3
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 2
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 3
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 1
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4