|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Beden Eğitimi Ve Spor Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO404 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman L.TOLGA ÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Beden Eğitimi ve spor kavramının tarihsel süreçlerini öğrenir. Beden Eğitimi, spor, oyun,egzersiz kavramlarını anlar ve yorumlar. Yönetim, organizasyon, yöneticilik, spor yöneticiliği ile ilgili temel kavramları açıklar spor organizasyon ve yönetimi, uluslararası spor kurum ve kuruluşlarını tanır ve yönetim fonksiyonlarını öğrenir
Türk Spor Sisteminin analiz eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Beden Eğiğtimi ve spor kavramının tarihsel süreçlerinin farkında olunması, Beden Eğitimi, spor, oyun,egzersiz kavramlarının öğrenilmesi Yönetim ve spor yönetimi ile ilgili kavramlar ışığında spor organizasyonları yönetimi, ulusal ve uluslararası spor kurum ve kuruluşlarının işleyişinin öğretilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yönetim, organizasyon, yöneticilik, spor yöneticiliği ile ilgili temel kavramlar, spor organizasyon ve yönetimi, uluslararası spor kurum ve kuruluşları,
Türk Spor Sisteminin analizi.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
SINIF |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
DERSİN İÇERİĞİ,AMAÇLARI VE HEDEFLERİNİN AÇIKLANMASI |
DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI |
ANLATIM - SUNUM |
|
2 |
SPOR BİLİMLERİNİN TARİHSEL SÜRECİNİN İNCELENMESİ |
DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI |
ANLATIM - SUNUM |
|
3 |
BEDEN EĞİTİMİ KAVRAMININ TANIMI DOĞUŞU VE GÜNÜMÜZDEKİ DURUMU |
DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI |
ANLATIM - SUNUM |
|
4 |
BEDEN EĞİTİMİNİN EĞİTİMSEL TEMELLERİ |
DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI |
ANLATIM - SUNUM |
|
5 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN AMAÇ VE HEDEFLERİ |
DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI |
ANLATIM - SUNUM |
|
6 |
BEDEN EĞİTİMİ, HAREKET EĞİTİMİ VE OYUN, SPOR, EGZERSİZ KAVRAMLARININ AÇIKLANMASI |
DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI |
ANLATIM - SUNUM |
|
7 |
Yönetim ve spor yönetimi ile ilgili kavramlar |
DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI |
ANLATIM - SUNUM |
|
8 |
ARA SINAV |
tüm konuların değerlendirilmesi |
yazılı sınav |
|
9 |
SPOR YÖNETİMİ TANIMI GELİŞİMİ |
DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI |
ANLATIM - SUNUM |
|
10 |
spor organizasyonları yönetimi |
DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI |
ANLATIM - SUNUM |
|
11 |
TÜRK SPOR YÖNETİMİNDE ROL ALAN KURUM VE KURULUŞLARIN İNCELENMESİ |
DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI |
ANLATIM - SUNUM |
|
12 |
SPOR FEDERASYONLARININ YÖNETİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ |
DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI |
ANLATIM - SUNUM |
|
13 |
ulusal ve uluslararası spor kurum ve kuruluşlarının işleyişinin öğretilmesi |
DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI |
ANLATIM - SUNUM |
|
14 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÖNETİMİNİ ANALİZ ETME |
DERS KAYNAKLARININ OKUNMASI |
ANLATIM - SUNUM |
|
15 |
GENEL TEKRAR |
TÜM KONULARIN OKUNMASI |
ANLATIM - SUNUM |
|
16/17 |
FİNAL |
tüm konuların değerlendirilmesi |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
MİRZEOĞLU, N. Spor Bilimlerine Giriş, Bağırgan Yayınevi, Ankara,
ERGEN, E., AÇIKADA C,. Bilim ve Spor, Büro- Tek Ofset Matbaacılık Ankara
İNAL, A.N., Beden Eğitimi vce Spor Bilimi, Nobel Yayın Dağıtım Ankara
.K.FİŞEK, SPOR YÖNETİMİ
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
1 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
3 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
2 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
3 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
4 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
1 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|