|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Engellilik tanımı ve engellilik türleri |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
|
2 |
Engellilik nedenleri, engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri
|
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
|
3 |
Zihinsel engellilik: down sendromu, otizm. |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
|
4 |
Zihinsel engellilik; dikkat eksikliği ve hiperaktivite |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
|
5 |
Zihinsel engellilik: mental reterdasyon |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
|
6 |
Kronik hastalıklar (ankilozan spondilit, epilepsi vb)
|
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
|
7 |
İşitme engelliliği ve eğitimi |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
|
8 |
Vize |
Vize |
Vize |
|
9 |
Görme engelliliği ve eğitimi; tandem bisiklet |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
|
10 |
Görme engelliliği ve eğitimi; showdown. |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
|
11 |
Bedensel engellilik ve eğitimi |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
|
12 |
Bedensel engellilik ve eğitimi; oturarak voleybol |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
|
13 |
Bedensel engellilik ve eğitimi; tekerlekli sandalye basketbolu |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
|
14 |
Bedensel engellilik ve eğitimi; tenis, okçuluk, masa tenisi |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
|
15 |
Bedensel engellilik ve eğitimi; halter, atletizm vb. |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
|
16/17 |
Final |
Final |
Final |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
4 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
3 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
3 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|