Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Engelliler İçin Beden Eğitimi Ve Spor

Dersin Kodu : BEO401

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. GONCA İNCE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Engelliliğin tanımı, Engellilik nedenleri, Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri, Engelli bireylerde spor branşları. Engelli grupların sportif eğitimleri.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Engellilik tanımı, engelli türleri hakkında bilgilendirme yapma, engellilik nedenlerini tanımlamak, engellilerde spor eğitimi bilgilendirmesi.

Dersin İçeriği : Engellilik tanımı, Engellilik nedenleri, Engellilik çeşitleri, engelli sporları, engelli spor eğitimi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, spor salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Engellilik tanımı ve engellilik türleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması
2 Engellilik nedenleri, engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması
3 Zihinsel engellilik: down sendromu, otizm. Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması
4 Zihinsel engellilik; dikkat eksikliği ve hiperaktivite Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması
5 Zihinsel engellilik: mental reterdasyon Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması
6 Kronik hastalıklar (ankilozan spondilit, epilepsi vb) Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması
7 İşitme engelliliği ve eğitimi Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması
8 Vize Vize Vize
9 Görme engelliliği ve eğitimi; tandem bisiklet Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması
10 Görme engelliliği ve eğitimi; showdown. Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması
11 Bedensel engellilik ve eğitimi Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması
12 Bedensel engellilik ve eğitimi; oturarak voleybol Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması
13 Bedensel engellilik ve eğitimi; tekerlekli sandalye basketbolu Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması
14 Bedensel engellilik ve eğitimi; tenis, okçuluk, masa tenisi Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması
15 Bedensel engellilik ve eğitimi; halter, atletizm vb. Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması
16/17 Final Final Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Özer D(2005) Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayınları. Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 6 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 4
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 4
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 3
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 3
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 3
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 4 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4