Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Öğretim Yöntemleri 2

Dersin Kodu : BEO308

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SİBEL VURAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Spor kültürü ve olimpik eğitim programlarını geliştirir ve uygular
Etkinliklerin öğretiminde uygun yöntem, teknoloji, araç-gereç ve materyalleri kullanır.
Sınıf, takım ve okul spor etkinlikleri yönetiminde bilgili ve beceriklidir
Ders içi ve ders dışı farklı beden eğitimi ve spor etkinlikleri için öğretim planları hazırlar ve uygular.
Ders içi ve ders dışı farklı beden eğitimi ve spor etkinlikler için etkin ve güvenli öğrenme çevresi oluşturabilir.
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği için kendini geliştirme becerilerine sahiptir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Eğitime özgü temel kavramlar ve bu kavramların beden eğitimi öğretimiyle ilişkisi, Eğitimi ve Beden Eğitimi öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği : Bir Öğretmen Olarak kendini geliştirme Ders Sunumu.Beden Eğ. Öğretmeninini hak ve sorumlulukları, .Daha iyi bir öğretmen ve antrenör olma. Öğrenmenin Organizasyonu.Öğretim Planları. Spor kültürü ve olimpik eğitim.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bir Öğretmen Olarak kendini geliştirme, kaynak okuma Sözlü anlatım
2 Ders Sunumu, kaynak okuma Sözlü anlatım
3 Farklı Etkinlikler için Öğrenme Çevresi oluşturma, kaynak okuma Sözlü anlatım
4 Öğrenmenin Organizasyonu. kaynak okuma Sözlü anlatım
5 Öğretim Planları. kaynak okuma Sunuş
6 Takım, ikili ve bireysel sporların öğretimi, kaynak okuma Sunuş
7 Ara sınav hazırlık çalışmaları kaynak okuma Sunuş
8 Arasınav kaynak okuma Test
9 Öğretim yöntemlerinin sınıf uygulamaları, kaynak okuma Sunuş
10 Hareket eğitimi ve uygulamaları, kaynak okuma Sunuş
11 Beden Eğitimi derslerinde sınıf yönetimi kaynak okuma Sunuş
12 Beden Eğitimi sınıflarında araç-hereç kullanımı, kaynak okuma Sunuş
13 Etkinlikler aracılığı ile Bireysel-sosyal sorumluluk eğitimi kaynak okuma Sunuş
14 Spor kültürü ve olimpik eğitim kaynak okuma Sunuş
15 Beden Eğ. Öğretmeninini hak ve sorumlulukları, .Daha iyi bir öğretmen ve antrenör olma. kaynak okuma Soru-Yanıt
16/17 Bitirme sınavı kaynak okuma Test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Olimpik Eğitim, TMOK yayını, Ankara 2004
 Beden Eğitimi ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri, A. İlhan, / M. Yavaş, Melisa Matbaacılık, Bursa, 1998.
 Spor Kültürü ve Olimpik Eğitim, TMOK yayını, Ankara 2004
 Spor Eğitiminin Temelleri, G. Demirhan, Bağırgan Yayınevi, Ankara 2006
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 6 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 5
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 4
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 5
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 2
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 5
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 6 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5