|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitsel Oyunlar |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO306 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FAHRİ ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Oyun, oyun çeşitleri hakkında tanım ve kavramları bilir. Oyunun çocuk gelişimindeki rolünü kavrar Eğitsel oyunların sınıflandırılmasını bilir Yaş gruplarına göre eğitsel oyun seçimi yapar Spor Branşlarının temel tekniklerini Eğitsel Oyunla öğretmeyi bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
öğrenciler okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim dönemine ilişkin psikomotor gelişim amaçlı oyun öğretim becerileri edinirler. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencilere, Oyun aracılığı ile teknik beceriler kazandırmak, Sportif ve toplumsal kurallara uymayı öğretmek. Eğitsel Oyunları Beden Eğitimi ve Spor Dersinde ısınma, Teknik pekiştirme ve Dinlenme amacı ile dersin başında, ortasında ve sonunda nasıl kullanılacağını öğretmek. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf - spor salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitsel Oyunlar Dersinin İçerik ve Kapsamı. Dersin Öğretmen Adayında Hedeflediği Davranışlar. |
Konu ön hazırlık |
Anlatım yöntemi |
|
2 |
Eğitsel Oyunların Tanım ve Sınıflandırılması |
Konu ön hazırlık |
Anlatım yöntemi |
|
3 |
Eğitsel Oyun Alanları ve Araç, Gereçleri |
Konu ön hazırlık |
Anlatım yöntemi |
|
4 |
Eğitsel Oyun Seçiminde Dikkat Edilecek Esaslar. Müzikli Oyunların Seçiminde Dikkat Edilecek Esaslar |
Konu ön hazırlık |
Anlatım yöntemi |
|
5 |
Gelişim Alanları ve Eğitsel Oyunlar |
Konu ön hazırlık |
Anlatım yöntemi |
|
6 |
Gelişimin Temel Kavramları ve Eğitsel Oyunlar |
Konu ön hazırlık |
Anlatım yöntemi |
|
7 |
Okul Öncesi Dönem Çocukları ve Hareket ve Oyun Öğretimi |
Konu ön hazırlık |
Anlatım yöntemi |
|
8 |
Okul Öncesi Dönem Çocukları ve Hareket ve Oyun Öğretimi |
Konu ön hazırlık |
Anlatım yöntemi |
|
9 |
Ara Sınav |
- |
|
|
10 |
İlköğretim Dönem Çocukları ve Eğitsel Oyunlar |
Konu ön hazırlık |
Anlatım yöntemi |
|
11 |
İlköğretim Dönem Çocukları ve Eğitsel Oyunlar |
Konu ön hazırlık |
Anlatım yöntemi |
|
12 |
Orta Öğretim Dönemi Çocukları ve Eğitsel Oyunlar |
Konu ön hazırlık |
Anlatım yöntemi |
|
13 |
Orta Öğretim Dönemi Çocukları ve Eğitsel Oyunlar |
Konu ön hazırlık |
Anlatım yöntemi |
|
14 |
Dersin Kuramsal İçeriğine İlişkin Ölçme Değerlendirme |
Konu ön hazırlık |
Anlatım yöntemi |
|
15 |
Dersin Kuramsal İçeriğine İlişkin Ölçme Değerlendirme |
Konu ön hazırlık |
Anlatım yöntemi |
|
16/17 |
FİNAL |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çamlıyer H.,Çamlıyer H., Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun (2001) Anka Kitabevi, İZMİR
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
4 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
4 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
5 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|