Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Eğitsel Oyunlar

Dersin Kodu : BEO306

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. FAHRİ ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Oyun, oyun çeşitleri hakkında tanım ve kavramları bilir.
Oyunun çocuk gelişimindeki rolünü kavrar
Eğitsel oyunların sınıflandırılmasını bilir
Yaş gruplarına göre eğitsel oyun seçimi yapar
Spor Branşlarının temel tekniklerini Eğitsel Oyunla öğretmeyi bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : öğrenciler okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim dönemine ilişkin psikomotor gelişim amaçlı oyun öğretim becerileri edinirler.

Dersin İçeriği : Öğrencilere, Oyun aracılığı ile teknik beceriler kazandırmak, Sportif ve toplumsal kurallara uymayı öğretmek. Eğitsel Oyunları Beden Eğitimi ve Spor Dersinde ısınma, Teknik pekiştirme ve Dinlenme amacı ile dersin başında, ortasında ve sonunda nasıl kullanılacağını öğretmek.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf - spor salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eğitsel Oyunlar Dersinin İçerik ve Kapsamı. Dersin Öğretmen Adayında Hedeflediği Davranışlar. Konu ön hazırlık Anlatım yöntemi
2 Eğitsel Oyunların Tanım ve Sınıflandırılması Konu ön hazırlık Anlatım yöntemi
3 Eğitsel Oyun Alanları ve Araç, Gereçleri Konu ön hazırlık Anlatım yöntemi
4 Eğitsel Oyun Seçiminde Dikkat Edilecek Esaslar. Müzikli Oyunların Seçiminde Dikkat Edilecek Esaslar Konu ön hazırlık Anlatım yöntemi
5 Gelişim Alanları ve Eğitsel Oyunlar Konu ön hazırlık Anlatım yöntemi
6 Gelişimin Temel Kavramları ve Eğitsel Oyunlar Konu ön hazırlık Anlatım yöntemi
7 Okul Öncesi Dönem Çocukları ve Hareket ve Oyun Öğretimi Konu ön hazırlık Anlatım yöntemi
8 Okul Öncesi Dönem Çocukları ve Hareket ve Oyun Öğretimi Konu ön hazırlık Anlatım yöntemi
9 Ara Sınav -
10 İlköğretim Dönem Çocukları ve Eğitsel Oyunlar Konu ön hazırlık Anlatım yöntemi
11 İlköğretim Dönem Çocukları ve Eğitsel Oyunlar Konu ön hazırlık Anlatım yöntemi
12 Orta Öğretim Dönemi Çocukları ve Eğitsel Oyunlar Konu ön hazırlık Anlatım yöntemi
13 Orta Öğretim Dönemi Çocukları ve Eğitsel Oyunlar Konu ön hazırlık Anlatım yöntemi
14 Dersin Kuramsal İçeriğine İlişkin Ölçme Değerlendirme Konu ön hazırlık Anlatım yöntemi
15 Dersin Kuramsal İçeriğine İlişkin Ölçme Değerlendirme Konu ön hazırlık Anlatım yöntemi
16/17 FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çamlıyer H.,Çamlıyer H., Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun (2001) Anka Kitabevi, İZMİR
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 4
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 4
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 4
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 5
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 4
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4