|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Beceri Öğrenimi |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DİLEK SEVİMLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hareket ve Beceri ile ilgili temel kavramları açıklar Becerinin çeşitlerini açıklar Sporda Beceri sınıflama yaklaşımlarını açıklar Hareketin kontrolünü sağlayan sistemleri açıklar Geri bildirim çeşitlerini açıklar ve uygular Beceri testlerini analiz edebilecek ve kullanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, yaş gruplarına yönelik becerileri belirleme, uygun metotları kullanabilme ayrıca beceri testleri uygulayabilme yeteneğinin kazandırılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hareket ve Becerinin Tanımı ve genel kavramların açıklanması
Becerinin çeşitleri; motor beceri, bilişsel beceri, algısal beceri
Beceri öğrenimi teori ve stratejileri; açık, kapalı, seri devamlı beceriler
Beceri öğreniminin sınıflandırılması ve safhaları, Basamak ve hiyerarşik teori
Çevresel ve sosyal şartlar, sporda bireysel farklılıklar
Beden eğitimi ve sporda öğrenme teori ve yöntemleri
Beceri Öğrenme evreleri ve sınıflaması (Gentile and Postner 2-16´lı yaklaşımı)
Gentilenin ikili ve çoklu yaklaşım methodu
Beceri Öğreniminde sinir sisteminin rolü, hareketin kontrolü; Algı; Bellek: Hatırlama, Unutma.
Beceri öğreniminde geribildirim, içsel-dışsal geribildirim (amatör ve profesyonel sporcularda)
Beceri öğreniminde duysal yardımcılar
Beceri Alıştırmalarının Nitelik, Nicelik ve Zamansal Yönleri
Branşa özgü Beceri testlerinin analizi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hareket ve Becerinin Tanımı ve genel kavramların açıklanması |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
2 |
Becerinin çeşitleri; motor beceri, bilişsel beceri, algısal beceri |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
3 |
Sporda Beceri sınıflama yaklaşımları; Kesik, seri devamlı beceriler |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
4 |
Motorsal beceri ve öğrenme aşamaları Hiyerarşik teori ve basamak teorisi |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda çevresel durumlar ve soysal , bireysel faktörler |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
6 |
Beden Eğitimi ve sporda öğrenme Kuram ve yöntemleri |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
7 |
Beceri Öğrenme evreleri ve sınıflaması Gentile´nin 2-16´lı yaklaşımı |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
8 |
Vize Sınavı |
Vize Sınavı |
Vize Sınavı |
|
9 |
Beden eğitimi ve sporda bireysel farklılıklar |
Kaynak okuma.
Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
10 |
Hareketin kontrolü;Beceri Öğreniminde Algı; Bellek: Hatırlama, Unutma; Sinir Sistemi |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
11 |
Beden eğitimi ve sporda geri bildirim çeşitleri içsel dışsal geribildirim (amatör ve profesyonel sporcularda)beceri öğreniminde duyumsal yardımlar |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
12 |
Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
13 |
Beceri Alıştırmalarının Nitelik, Nicelik ve Zamansal Yönleri |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
14 |
Becerilerin Transferi; Reaksiyon Zamanı; Motivasyon |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
15 |
Beceri testlerinin analizi ve branşa özgü uygulama prensipleri |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı |
yazılı / sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1- Richard A. Schmidt, Craig A. Wrisberg. Motor Learning and Performance: A Situation-Based Learning Approach. Human Kinetics, 2008
2- Richard A. Schmidt, Timothy Donald Lee. Motor Control and Learning: A Behavioral Emphasis. Human Kinetics .2011.
3- Kamar A. Sporda yetenek beceri ve performans testleri. Nobel yayınevi. 2003.
4- Stephen A. Mitchell, Judith L. Oslin, Ph.D., Linda L. Griffin - Teaching Sport Concepts And Skills: A Tactical Games Approach. Human Kinetics, 2006.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
4 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
3 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
5 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
3 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|