|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
2 |
Halk Oyunlarının tanımı kapsamı |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
3 |
Halk Oyunlarında temel adımlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
4 |
Üç ayak adımı; Adana örneği |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
5 |
Üç ayak adımı; Gaziantep örneği |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
6 |
Üç ayak adımı; Diyarbakır örneği |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
7 |
Halk Oyunlarının doğuş kaynakları |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
8 |
ara sınav |
sınav |
|
|
9 |
Üç ayak adımı; Artvin örneği |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
10 |
Halk Oyunlarına etki eden faktörler |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
11 |
Halk Oyunlarında sekme adım; Adana örneği |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
12 |
Sekme adımı; Gaziantep örneği |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
13 |
Sekme adımı; Van örneği |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
14 |
Halk kültürü |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
15 |
Halaylarda sekme örnekleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınav |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
3 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
1 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
1 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
1 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
1 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|