|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Antrenmen Bilgisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CENAB TÜRKERİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Antrenman prensiplerini bilir yüklenme ilkelerini açıklar yüklenme bileşenlerini açıklar yüklenme yöntemlerini açıklar temel motorik özellikleri bilir aerobik antrenmanı açıklar anaerobik antrenmanı açıklar antrenman planlaması yapar antrenman programı hazırlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Antrenman kavramı, antrenman temel ve yardımcı ilkeleri, biyomotor yetenekler ve çocuklarda geliştirilmesi, yorgunluk, toparlanma, antrenman bölümleri, sporda yetenek seçimi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Antrenman ilkeleri, yüklenme ilkeleri, yüklenme yöntemleri, yüklenme ilkeleri, temel motorik özellikler, antrenman planlaması, antrenman programı hazırlama ilkeleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, saha, spor salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
ANTRENMAN KAVRAMI |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
2 |
ANTRENMAN PRENSİPLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
3 |
YÜKLENME VE UYUM KAVRAMI |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
4 |
YÜKLENMENİN GENEL PRENSİPLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
5 |
YÜKLENMENİN ÖLÇÜTLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
6 |
YÜKLENME YÖNTEMLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
7 |
ANTRENMAN PLANLAMA SÜRELERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
8 |
VİZE |
vize |
vize |
|
9 |
DAYANIKLILIK ANTRENMAN YÖNTEMLERİ, PRENSİPLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
10 |
KUVVET ANTRENMAN YÖNTEMLERİ, PRENSİPLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
11 |
SÜRAT ANTRENMAN YÖNTEMLERİ, PRENSİPLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
12 |
HAREKETLİLİK ANTRENMAN YÖNTEMLERİ, PRENSİPLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
13 |
BECERİ VE KOORDİNASYON ANTRENMAN YÖNTEMLERİ, PRENSİPLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
14 |
EGZERSİZ ÖRNEKLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
15 |
EGZERSİZ ÖRNEKLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
16/17 |
FİNAL |
final |
final |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ANTRENMAN BİLGİSİ, YAŞAR SEVİM
ANTRENMAN PLANLAMASI, BOMPA
ÇABUKLUK ANTRENMANI, TANJU BAĞIRGAN
ANTRENMAN BİLGİSİ, UĞUR DÜNDAR
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
2 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
0 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
5 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
0 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|