|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Egzersiz Fizyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
UzmanDr. ÇİĞDEMZEREN Doç.Dr. KEREM TUNCAY ÖZGÜNEN Prof.Dr. SANLI SADİ KURDAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Egzersizde metabolizmanın nasıl değiştiğinin anlaşılması
Besin ögelerinin egzersizde nasıl kullanıldığının ve öneminin anlaşılması
Vücutta sıvı dengesinin nasıl sağlandığı ve egzersizde ortaya çıkan değişimlerin anlaşılması.
İskelet kası özelliklerinin ve egzersizdeki değişimlein anlaşılması
Egzersizde solunum sisteminde meydana gelen değişikliklerin anlaşılması
Egzersizde kardiyovasküler sistemde meydana gelen değişikliklerin anlaşılması.
Egzersizde maksimal oksijen alımı kavramının anlaşılması
Egzersizde anaerobik ve aerobik metabolizma kullanımının anlaşılması
Kullanılan performans testlerinin ve bunların yorumlanmasının anlaşılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsan fizyolojisi ve egzersiz ile birlikte vücutta nelerin değiştiğinin anlaşılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin Tanıtımı , Fizyoloji Bilimine Giriş
Hücre , Doku ve Sistemler, Enerji Metabolizması
Dinlenme ve Antrenman ( Egzersiz )
Kaslar ve Egzersiz
Kaslar ve Egzersiz
Sinir Sistemi ve Egzersiz
Solunum Sistemi ve Egzersiz
Kanda Gazların Taşınması
Dolaşım Sistemi ve Egzersiz
Kan ve Dolaşım
Hormonal Sistemi ve Egzersiz,
Farklı Ortamlarda Egzersiz
Farklı Ortamlarda Egzersiz
Genel Tekrar
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Egzersizde Metabolizma |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
2 |
Besin Ögelerinin egzersizde önemi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
3 |
Vücut Sıvı Dengesi Ve Egzersiz |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
4 |
İskelet Kası Ve Egzersiz |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
5 |
Egzersizde Solunum |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
6 |
Egzersizde Kardiyovasküler sistem |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
7 |
Maksimal oksijen alımı kavramı |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
Egzersizde Anaerobik Metabolizma |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
10 |
Egzersizde Aerobik Metabolizma |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
11 |
Egzersizin Kas İskelet Sistemi Üzerine Etkisi |
|
sunum |
|
12 |
Egzersizin Sıvı Dengesi Üzerine Etkisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
13 |
Performans Testlerinin Yorumlanması |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
14 |
Performans Testlerinin Yorumlanması |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
15 |
genel tekrar |
|
|
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mc Ardle,Katch F.I, Katch L.V, Exercise Physiology ,Energy,Nutrition &Human performance Lippincott Williams & Wilkins , 2007
Berne M.R, Levy N.M,Koeppen M.B, Stanton B.A, Fizyoloji, 5.baskı, 2008
Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
4 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
1 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
1 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|