Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Egzersiz Fizyolojisi

Dersin Kodu : BEO201

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : UzmanDr. ÇİĞDEMZEREN
Doç.Dr. KEREM TUNCAY ÖZGÜNEN
Prof.Dr. SANLI SADİ KURDAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Egzersizde metabolizmanın nasıl değiştiğinin anlaşılması
Besin ögelerinin egzersizde nasıl kullanıldığının ve öneminin anlaşılması
Vücutta sıvı dengesinin nasıl sağlandığı ve egzersizde ortaya çıkan değişimlerin anlaşılması.
İskelet kası özelliklerinin ve egzersizdeki değişimlein anlaşılması
Egzersizde solunum sisteminde meydana gelen değişikliklerin anlaşılması
Egzersizde kardiyovasküler sistemde meydana gelen değişikliklerin anlaşılması.
Egzersizde maksimal oksijen alımı kavramının anlaşılması
Egzersizde anaerobik ve aerobik metabolizma kullanımının anlaşılması
Kullanılan performans testlerinin ve bunların yorumlanmasının anlaşılması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İnsan fizyolojisi ve egzersiz ile birlikte vücutta nelerin değiştiğinin anlaşılması.

Dersin İçeriği : Dersin Tanıtımı , Fizyoloji Bilimine Giriş Hücre , Doku ve Sistemler, Enerji Metabolizması Dinlenme ve Antrenman ( Egzersiz ) Kaslar ve Egzersiz Kaslar ve Egzersiz Sinir Sistemi ve Egzersiz Solunum Sistemi ve Egzersiz Kanda Gazların Taşınması Dolaşım Sistemi ve Egzersiz Kan ve Dolaşım Hormonal Sistemi ve Egzersiz, Farklı Ortamlarda Egzersiz Farklı Ortamlarda Egzersiz Genel Tekrar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Egzersizde Metabolizma Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
2 Besin Ögelerinin egzersizde önemi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
3 Vücut Sıvı Dengesi Ve Egzersiz Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
4 İskelet Kası Ve Egzersiz Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
5 Egzersizde Solunum Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
6 Egzersizde Kardiyovasküler sistem Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
7 Maksimal oksijen alımı kavramı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
8 ARA SINAV
9 Egzersizde Anaerobik Metabolizma Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
10 Egzersizde Aerobik Metabolizma Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
11 Egzersizin Kas İskelet Sistemi Üzerine Etkisi sunum
12 Egzersizin Sıvı Dengesi Üzerine Etkisi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
13 Performans Testlerinin Yorumlanması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
14 Performans Testlerinin Yorumlanması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler sunum
15 genel tekrar
16/17 FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mc Ardle,Katch F.I, Katch L.V, Exercise Physiology ,Energy,Nutrition &Human performance Lippincott Williams & Wilkins , 2007
 Berne M.R, Levy N.M,Koeppen M.B, Stanton B.A, Fizyoloji, 5.baskı, 2008
 Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 4
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 4
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 1
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 1
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 4
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5