Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Basketbol |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO107 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CENGİZ ŞEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
OYUNU VE OYUN KURALLARINI TANIMLAYABİLME
TOPLU VE TOPSUZ HÜCUM TEKNİKLERİNİ PLANLAYABİLME
TOPLU VE TOPSUZ HÜCUM TEKNİKLERİNİ ANLATABİLME
TOPLU VE TOPSUZ HÜCUM TEKNİKLERİNİ UYGULAYABİLME
BİREYSEL SAVUNMA TEKNİKLERİNİ TANIMLAYABİLME
BİREYSEL SAVUNMA TEKNİKLERİNİ ANLATABİLME
BİREYSEL SAVUNMA TEKNİKLERİNİ UYGULAYABİLME
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMİ OLACAK ÖĞRENCİLERİN BASKETBOL TEKNİK VE TAKTİKLERİNİ ÖĞRETEBİLECEK DÜZEYDE BASKETBOL BECERİLERİ EDİNMESİNİ SAĞLAMAK |
|
Dersin İçeriği |
: |
BASKETBOL İLE İLGİLİ BİLGİLER, SAHA, MALZEME VE TOP, DURUŞLAR, TOP TUTMA, PAS, TOP SÜRME, ŞUT, RİBAUNT VE SAVUNMA BİLGİLERİ |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
DERSLİK, SAHA. SALON VB |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
2 |
OYUNUN TANIMI-TARİHÇESİ VE OYUN KURALLARI
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
3 |
TEMEL TEKNİK DURUŞLAR, HAREKET VE STOPLAR
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
4 |
TEMEL TEKNİK TOP TUTMA VE TOP TUTMA TEKNİĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI |
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
5 |
TEMEL TEKNİK PAS VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
6 |
TOP SURME VE TEKNIĞI GELİŞTIRICI ÇALIŞMALAR |
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
7 |
TEMEL TEKNİK ŞUT (TEMEL İLKELER VE DURARAK TEK EL ŞUT)
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
8 |
ARA SINAV
|
|
|
|
9 |
TEMEL TEKNİK ŞUT (TURNİKE-SAĞ TURNİKE)
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
10 |
TEMEL TEKNİK ŞUT (TURNİKE-SOL TURNİKE)
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
11 |
TEMEL TEKNİK ŞUT (SIÇRAYARAK ATIŞ VE ÇENGEL ATIŞ)
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
12 |
TEMEL TEKNİK RİBAUNT (HÜCUM VE SAVUNMA RİBAUNTU)
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
13 |
TEMEL TEKNİK ALDATMALAR (TOPLU VE TOPSUZ)
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
14 |
TEMEL TEKNİK SAVUNMA ( BİREYSEL SAVUNMA) VE GENEL TEKRAR
|
ANLATMA, ISINMA VE GÖSTERME |
ANLATMA-SUNMA UYGULAMA VE PROJE
|
|
15 |
YARIYIL SONU SINAVI
|
|
|
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVI
|
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
4 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
4 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
5 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|