Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnsan Anatomisi Ve Kineziyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO105 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. EMİNE DÖNDÜ KIZILKANAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenci, anatomi terimleri ile kemik oluşumunu açıklar Eklemleri ve kasları gösterir Solunum ve dolaşım sistemini açıklar Sinir sistemini açıklar Biyomekanik kanunları tanımlar Kasın korunma mekanizmasını bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı, öğrencilere insan vücudunun morfolojik yapısının öğretilmesi ve spor ile bağlantısının kavratılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
1.Anatomi terimleri
2.Hareket ile ilgili bilgiler
3.Kemikler, eklemler ve kasların özellikleri
4. Solunum, dolaşım ve sinir sisteminin özellikleri
5.Biyomekanik kavramlar
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Anatomiye giriş ve kemikler hakkında genel bilgiler |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
2 |
Appendiküler iskelet- Aksiyal iskelet |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
3 |
Eklemler hakkında genel bilgiler- Üst ekstremite eklemleri |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
4 |
Gövde eklemleri-Kaslar hakkında genel bilgiler |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
5 |
Üst ekstremite ve alt ekstremite kasları |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
6 |
Gövde kasları -Solunum sistemi |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
7 |
Dolaşım sistemi-Sinir sistemi |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
8 |
Kasların çalışma ilkeleri-Kas sinir sistemi bağlantısı |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
9 |
Ara sınav |
Dersin çalışılması |
Test sınavı |
|
10 |
Kasın korunma mekanizması-Esnetme ve germe çalışmaları |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
11 |
Kuvvet ve dayanıklılık çalışmaları-Temel biyomekanik kavramlar |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
12 |
Yerçekimi etkileri-Üst ekstremite kasları için esnetme,germe, kuvvetlendirmeve dayanıklılk |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
13 |
Gövde ve alt ekstremite kasları için esnetme,germe, kuvvetlendirme ve dayanıklılk |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
14 |
Atma sporlarında anatomik ve biyomekanik analiz |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
15 |
Uzun atlamada anatomik ve biyomekanik analiz |
Ders kitabından dersin okunması |
Power point ile sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Dersin çalışılması |
Test sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
5 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
1 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
3 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
3 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
2 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|