|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Artistik Cimnastik |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO104 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ Öğr.Gör. MURAT SANRI Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cimnastik performansını ölçme ve değerlendirmesini yapabilir. Cimnastik aletlerini kullanmayı bilir. Temel hareketleri yapabilme becerileri edinir. Temel hareket tekniklerine dayalı öğretim yöntemlerini kavrar ve uygular. Artistik cimnastikle ilgili kavramları bilir ve kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Cimnastiğin temelini oluşturan hareketlerin öğretimi. Artistik Cimnastik aletleri kullanımının öğretimi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Artistik Cimnastiğin tarihçesi ve genel bakış,Alet Normları ve kullanım Şekilleri,Öne - Geri Takla ve Amut Öğretimi,Amut Takla ve Çember Öğretimi,Barfiksde Karın Çıkışı ve Karın Dönüşü öğretimi,Atlama Masasında açık kapalı geçiş öğretimi,Dengede yürüyüşler ve öne takla, paralelde yürüyüşler uçta kipe öğretimi,Aletlerde hareket bağlantı örnekleri,Barfiksde öne karın dönüşü (erkek), kız paralelinde üst bara karın çıkışı, Yerde baş kipesi öğretimi,Yerde kartvil öğretimi,Dengede Kartvil bitiriş (Bayan), Paralelde çift kol çıkış (Erkek) öğretimi,Kız Paralelinde üst bardan alt bara taban basarak atlayış, Barfiksde Kipe,Atlama Masasında Überşilak öğretimi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Cimnastik salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Artistik Cimnastiğin tarihçesi ve genel bakış |
uygulama |
uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma |
|
2 |
Alet Normları ve kullanım Şekilleri |
uygulama |
uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma |
|
3 |
Öne - Geri Takla ve Amut Öğretimi |
uygulama |
uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma |
|
4 |
Amut Takla ve Çember Öğretimi |
uygulama |
uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma |
|
5 |
kartvil |
uygulama |
uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma |
|
6 |
Atlama Masasında açık kapalı geçiş öğretimi |
uygulama |
uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma |
|
7 |
Dengede yürüyüşler ve öne takla, paralelde yürüyüşler uçta kipe öğretimi |
uygulama |
uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma |
|
8 |
Ara Sınav |
uygulama |
uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma |
|
9 |
Aletlerde hareket bağlantı örnekleri |
uygulama |
uygulama ve gözlem |
|
10 |
Barfiksde öne karın dönüşü (erkek), kız paralelinde üst bara karın çıkışı |
uygulama |
uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma |
|
11 |
Yerde baş kipesi öğretimi |
uygulama |
uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma |
|
12 |
Yerde kartvil öğretimi Dengede Kartvil bitiriş (Bayan), Paralelde çift kol çıkış (Erkek) öğretimi |
uygulama |
uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma |
|
13 |
Kız Paralelinde üst bardan alt bara taban basarak atlayış, |
uygulama |
uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma |
|
14 |
Barfiksde Kipe |
uygulama |
uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma |
|
15 |
Atlama Masasında Überşilak öğretimi |
|
uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
uygulama |
uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Serbest Cimnastik Ergün Şengül Bağırgan Yayımevi 1999 Ankara,
Mengutay Sami: Artistik Cimnastik. Tutibay Ltd. 1998.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
4 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
5 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
4 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|