Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Artistik Cimnastik

Dersin Kodu : BEO104

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
Öğr.Gör. MURAT SANRI
Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Cimnastik performansını ölçme ve değerlendirmesini yapabilir.
Cimnastik aletlerini kullanmayı bilir.
Temel hareketleri yapabilme becerileri edinir.
Temel hareket tekniklerine dayalı öğretim yöntemlerini kavrar ve uygular.
Artistik cimnastikle ilgili kavramları bilir ve kullanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Cimnastiğin temelini oluşturan hareketlerin öğretimi. Artistik Cimnastik aletleri kullanımının öğretimi.

Dersin İçeriği : Artistik Cimnastiğin tarihçesi ve genel bakış,Alet Normları ve kullanım Şekilleri,Öne - Geri Takla ve Amut Öğretimi,Amut Takla ve Çember Öğretimi,Barfiksde Karın Çıkışı ve Karın Dönüşü öğretimi,Atlama Masasında açık kapalı geçiş öğretimi,Dengede yürüyüşler ve öne takla, paralelde yürüyüşler uçta kipe öğretimi,Aletlerde hareket bağlantı örnekleri,Barfiksde öne karın dönüşü (erkek), kız paralelinde üst bara karın çıkışı, Yerde baş kipesi öğretimi,Yerde kartvil öğretimi,Dengede Kartvil bitiriş (Bayan), Paralelde çift kol çıkış (Erkek) öğretimi,Kız Paralelinde üst bardan alt bara taban basarak atlayış, Barfiksde Kipe,Atlama Masasında Überşilak öğretimi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Cimnastik salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Artistik Cimnastiğin tarihçesi ve genel bakış uygulama uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma
2 Alet Normları ve kullanım Şekilleri uygulama uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma
3 Öne - Geri Takla ve Amut Öğretimi uygulama uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma
4 Amut Takla ve Çember Öğretimi uygulama uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma
5 kartvil uygulama uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma
6 Atlama Masasında açık kapalı geçiş öğretimi uygulama uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma
7 Dengede yürüyüşler ve öne takla, paralelde yürüyüşler uçta kipe öğretimi uygulama uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma
8 Ara Sınav uygulama uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma
9 Aletlerde hareket bağlantı örnekleri uygulama uygulama ve gözlem
10 Barfiksde öne karın dönüşü (erkek), kız paralelinde üst bara karın çıkışı uygulama uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma
11 Yerde baş kipesi öğretimi uygulama uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma
12 Yerde kartvil öğretimi Dengede Kartvil bitiriş (Bayan), Paralelde çift kol çıkış (Erkek) öğretimi uygulama uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma
13 Kız Paralelinde üst bardan alt bara taban basarak atlayış, uygulama uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma
14 Barfiksde Kipe uygulama uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma
15 Atlama Masasında Überşilak öğretimi uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma
16/17 Final Sınavı uygulama uygulama ve gözlem ,bireysel çalışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Serbest Cimnastik Ergün Şengül Bağırgan Yayımevi 1999 Ankara,
 Mengutay Sami: Artistik Cimnastik. Tutibay Ltd. 1998.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 4
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 4
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 5
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 5
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4