Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Jimnastik

Dersin Kodu : BEO103

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SİBEL VURAL
Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Cimnastik organizasyonlarını öğrenir, anlar, yorumlar ve uygular
Ferdi performansı arttırmak için değerlendirmeler yapar
Temel cimnastik aletlerinin özelliklerini bilir ve kullanır
Temel cimnastik hareketlerini uygular ve öğretir
Cimnastiğin yapısını ve özelliklerini öğrenir ve anlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Cimnastiğin temelini oluşturan hareketlerin öğretimi ile Temel Jimnastik hareketlerinin grup oluşturarak öğretimi ve Temel Jimnastik aletleri kullanımının öğretimi.

Dersin İçeriği : Ders Salonunun tanıtımı, Cimnastiğe genel bakış ve Cimnastik aletlerinin tanıtımı, Düzen Alıştırmaları, Temel duruşlar, Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları, Eşli çalışmalar, Isınma ve Esneklik çalışmaları, Cimnastik kasası, Cimnastik labutu, Tırmanma halatı ve merdiveni, Trampolin, Sağlık topu, İp atlama, Cimnastik sopası.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Cimnastik salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders Salonunun tanıtımı, Cimnastiğe genel bakış ve Cimnastik aletlerinin tanıtımı. Uygulama Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma
2 Düzen Alıştırmaları Uygulama Gösteri yoluyla öğretim
3 Temel duruşlar Uygulama Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma
4 Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları Uygulama Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma
5 Eşli çalışmalar Cimnastik kasası Uygulama Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma
6 Isınma ve Esneklik çalışmaları Uygulama Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma
7 Ara sınav hazırlık Uygulama Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Uygulama Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma
9 Cimnastik labutu Uygulama Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma
10 Tırmanma halatı ve merdiveni Uygulama Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma
11 Trampolin Uygulama Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma
12 Sağlık topu Uygulama Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma
13 İp atlama Uygulama Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma
14 Cimnastik sopası Uygulama Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma
15 Grup çalışmaları Final Sınavı Hazırlık Uygulama Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma
16/17 FİNAL Uygulama Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ritmik Cimnastik Filiz Doğan Seldem Ofset 1996, Serfbest Cimnastik Ergün Şengül Bağırgan YayımEVİ 1996
  Çoknaz H. Sporda Temel Alıştırma Uygulamaları. Bağırgan Yayın evi,2004.
 Suveren S. Suveren S. Artistik Cimnastik Öğretim Metodları. Nobel, Ankara, 2002.
  Şengül E. Serbest Jimnastik. Ankara, 1984.
 Cihaner S. (1998). Cimnastik. Türk Spor Vakfı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 4
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 4
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 5
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 4
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4