|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Jimnastik |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO103 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SİBEL VURAL Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cimnastik organizasyonlarını öğrenir, anlar, yorumlar ve uygular Ferdi performansı arttırmak için değerlendirmeler yapar Temel cimnastik aletlerinin özelliklerini bilir ve kullanır Temel cimnastik hareketlerini uygular ve öğretir Cimnastiğin yapısını ve özelliklerini öğrenir ve anlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Cimnastiğin temelini oluşturan hareketlerin öğretimi ile Temel Jimnastik hareketlerinin grup oluşturarak öğretimi ve Temel Jimnastik aletleri kullanımının öğretimi.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders Salonunun tanıtımı, Cimnastiğe genel bakış ve Cimnastik aletlerinin tanıtımı, Düzen Alıştırmaları, Temel duruşlar, Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları, Eşli çalışmalar, Isınma ve Esneklik çalışmaları, Cimnastik kasası, Cimnastik labutu, Tırmanma halatı ve merdiveni, Trampolin, Sağlık topu, İp atlama, Cimnastik sopası. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Cimnastik salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders Salonunun tanıtımı, Cimnastiğe genel bakış ve Cimnastik aletlerinin tanıtımı. |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma |
|
2 |
Düzen Alıştırmaları |
Uygulama |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
3 |
Temel duruşlar |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma |
|
4 |
Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma |
|
5 |
Eşli çalışmalar Cimnastik kasası |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma |
|
6 |
Isınma ve Esneklik çalışmaları |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma |
|
7 |
Ara sınav hazırlık |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma |
|
9 |
Cimnastik labutu |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma |
|
10 |
Tırmanma halatı ve merdiveni |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma |
|
11 |
Trampolin |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma |
|
12 |
Sağlık topu |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma |
|
13 |
İp atlama |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma |
|
14 |
Cimnastik sopası |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma |
|
15 |
Grup çalışmaları Final Sınavı Hazırlık |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma |
|
16/17 |
FİNAL |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma ve Bireysel Çalışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ritmik Cimnastik Filiz Doğan Seldem Ofset 1996, Serfbest Cimnastik Ergün Şengül Bağırgan YayımEVİ 1996
Çoknaz H. Sporda Temel Alıştırma Uygulamaları. Bağırgan Yayın evi,2004.
Suveren S. Suveren S. Artistik Cimnastik Öğretim Metodları. Nobel, Ankara, 2002.
Şengül E. Serbest Jimnastik. Ankara, 1984.
Cihaner S. (1998). Cimnastik. Türk Spor Vakfı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
4 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
5 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
4 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|