Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bitki Fizyolojisi

Dersin Kodu : BKP203

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MÜJDE KOÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bitki fizyolojisinin temel ilke ve kavramlarını bilir
Bitkileri yaşayan bir organizma olarak kavrar
Hücreden bitki düzeyine dek işlevlerin birbiriyle nasıl ilişkili olduğunu açıklar
Difüzyon, osmoz, su potansiyeli kavramlarını ve bunların hücre işleyişine etkisini anlar
Su alımı, hareketi ve transpirasyonu ile ilgili teorileri yorumlar ve açıklar
Enerji dönüşümü, kullanımı ve gıda üretiminin temel mekanizmalarını anlar
Azot örneğinde minerallerin asimilasyonunu anlar
Asimilatların translokasyon mekanizmalarını açıklar
Bitkilerde büyüme ve gelişme seyir ve süreçlerini kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BKP104 Teknik Resim

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bitkinin temel yaşam süreçleri, çalışması, büyüme ve gelişmesi hakkında öğrenciye genel bilgi vermek

Dersin İçeriği : Bitkilerde başlıca metabolik süreçler, büyüme ve gelişme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bitkilerinin yapısı, organizasyonu ve farklı düzeydeki fizyolojik fonksiyonları Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
2 Bitki-su ilişkileri: genel özellikler, bitki su potansiyeli Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
3 Bitki-su ilişkileri: suyun bitkideki hareketi Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
4 Bitkilerde fotosentez: fotosentetik sistem Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
5 Bitkilerde fotosentez: ışığa bağlı süreçler Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
6 Bitkilerde fotosentez: Karbondioksit difüzyonu Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
7 Bitkilerde fotosentez: Karbondioksit asimilasyonu, C3 ve C4 yolu Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
8 Bitkilerde Foto-solunum Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
9 ARA SINAVI
10 Bitkilerde fotosentez: fizyolojik ve ekolojik irdeleme Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
11 Bitkilerde solunum Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
12 Bitkilerde azot asimilasyonu Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
13 Bitkilerde asimilatların taşınması Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
14 Bitkilerde büyüme ve gelişme: temel esaslar Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
15 Bitkilerde büyüme ve gelişme:gelişmenin kontrolü ve hormonlar Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
16/17 FİNAL SINAVI Sınav için hazırlık yapılması Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  BİTKİ FİZYOLOJİSİ, İsmail Türkan (Çeviri Editörü), Lincoln Taiz and Eduardo Zeiger’in Plant Physiology kitabı üçüncü baskı çevirisi, 720 sayfa, Palme Yayın
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. 2
2 Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. 4
3 Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma 2
4 Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. 1
5 Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma 2
6 Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi 0
7 Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. 0
8 Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. 4
9 Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. 5
10 Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır 0
11 Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir. 4
12 Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur 4
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 7 21
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4