Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Fizyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP203 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MÜJDE KOÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitki fizyolojisinin temel ilke ve kavramlarını bilir Bitkileri yaşayan bir organizma olarak kavrar Hücreden bitki düzeyine dek işlevlerin birbiriyle nasıl ilişkili olduğunu açıklar Difüzyon, osmoz, su potansiyeli kavramlarını ve bunların hücre işleyişine etkisini anlar Su alımı, hareketi ve transpirasyonu ile ilgili teorileri yorumlar ve açıklar Enerji dönüşümü, kullanımı ve gıda üretiminin temel mekanizmalarını anlar Azot örneğinde minerallerin asimilasyonunu anlar Asimilatların translokasyon mekanizmalarını açıklar Bitkilerde büyüme ve gelişme seyir ve süreçlerini kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BKP104 Teknik Resim
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitkinin temel yaşam süreçleri, çalışması, büyüme ve gelişmesi hakkında öğrenciye genel bilgi vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitkilerde başlıca metabolik süreçler, büyüme ve gelişme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitkilerinin yapısı, organizasyonu ve farklı düzeydeki fizyolojik fonksiyonları
|
Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması
|
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
2 |
Bitki-su ilişkileri: genel özellikler, bitki su potansiyeli
|
Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması
|
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
3 |
Bitki-su ilişkileri: suyun bitkideki hareketi
|
Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması
|
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
4 |
Bitkilerde fotosentez: fotosentetik sistem
|
Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması
|
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
5 |
Bitkilerde fotosentez: ışığa bağlı süreçler
|
Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması
|
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
6 |
Bitkilerde fotosentez: Karbondioksit difüzyonu
|
Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması
|
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
7 |
Bitkilerde fotosentez: Karbondioksit asimilasyonu, C3 ve C4 yolu
|
Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması
|
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
8 |
Bitkilerde Foto-solunum
|
Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması
|
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
9 |
ARA SINAVI
|
|
|
|
10 |
Bitkilerde fotosentez: fizyolojik ve ekolojik irdeleme
|
Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması
|
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
11 |
Bitkilerde solunum
|
Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması
|
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
12 |
Bitkilerde azot asimilasyonu |
Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması
|
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
13 |
Bitkilerde asimilatların taşınması
|
Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması
|
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
14 |
Bitkilerde büyüme ve gelişme: temel esaslar
|
Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması
|
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
15 |
Bitkilerde büyüme ve gelişme:gelişmenin kontrolü ve hormonlar
|
Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması
|
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
16/17 |
FİNAL SINAVI
|
Sınav için hazırlık yapılması |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
2 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
4 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
2 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
1 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
2 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
0 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
0 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
4 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
0 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
4 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
4 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|