|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fitopatoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YEŞİM AYSAN Prof.Dr. SAADETTİN BALOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ziraat mühendisliği ve tarım içinde bitkisel üretim ile ilgili temel konuları öğrenir ve Bitki Koruma ile ilişkilerini bilir, mesleki etik sorumluluğu kazanır. Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur Bitki Koruma sorunlarının çözümü için doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. Kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. Genelde Ziraat Mühendisliği özelde ise Bitki Koruma’nın yerel, ulusal ve uluslar arası önemini kavrar ve gelişmelere bağlı olarak çözümler geliştirir. Genel Ziraat Mühendisliği ve Bitki Koruma konularında edindiği bilgileri üreticilerle aktarma konusunda gerekli bilgi ve becerile sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BKP101 Botanik BKP122 Genel Mikrobiyoloji
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tüm kültür bitkilerinde biyotik ve abiyotik faktörler nedeniyle zarar gören bitkilerde hastalık-konukçu etkileşimleri, hastalanan bitkilerde meydana gelen fizyolojik ve anatomik değişimler, oluşan belirtiler, hastalık etmenlerinin etiyolojisi, tanınmaları, yayılma ve dağılma yolları, infeksiyon yapma koşulları, etmenlerin çoğalmaları, hayat döngüleri ve mücadele yöntemleri ile ilgili temel ve genel kavramları geliştirmektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitki patojeni mikroorganizmaların ve abiyotik faktörlerin bitkiye verdiği zarar ve mücadelesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
GİRİŞ - Tarım ve Bitki Hastalıkları, Fitopatoloji Bilimi, Tarihçe, Genel Sınıflandırma
Ödev verilmesi |
|
görsel anlatım |
|
2 |
Parazitizm ve Hastalık Gelişimi, |
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı |
görsel anlatım |
|
3 |
Patojenler Bitkilere Nasıl Saldırır? |
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı |
görsel anlatım |
|
4 |
Hastalıklar Ürünleri Nasıl Etkiler? |
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı |
görsel anlatım |
|
5 |
Bitki Hastalıklarının Genetiği ve Patojenlere Karşı Bitki Savunma Mekanızmaları |
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı |
görsel anlatım |
|
6 |
Bitki Hastalıkları Epidemiyolojisi |
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı |
görsel anlatım |
|
7 |
Abiyotik Hastalıklar ve Hastalık Gelişimi Üzerine Çevrenin Etkisi |
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı |
görsel anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
işlenilen konularıkapsayacak şekilde |
yazılı sınav |
|
9 |
Prokaryotlar Tarafından Neden Olan Hastalıklar |
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı |
görsel anlatım |
|
10 |
Fungusların Ekolojik, Ekonomik, Patolojik Özellikleri ve Sınıflandırılmaları, Funguslar Tarafından Neden Olunan Hastalıkları |
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı |
görsel anlatım |
|
11 |
Virüsler Tarafından Neden Olunan Hastalıklar |
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı |
görsel anlatım |
|
12 |
Diğer Hastalık Etmenleri ve Çiçekli Parazit Bitkiler |
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı |
görsel anlatım |
|
13 |
Bitki Patojenlerinin Tanılanması |
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı |
görsel anlatım |
|
14 |
Genel Mücadele Yöntemleri, Karantina ve Sertifikasyon |
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı |
görsel anlatım |
|
15 |
Tarımsal İlaçlar
Ödevlerin toplanması ve değerlendirirlmesi |
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı |
görsel anlatım |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
işlenilen konularıkapsayacak şekilde |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Agrios, G. N., 1997. Plant Pathology. Fourth Edition. Academic Press, San Diego, California, pp.635.
Compendium of different plant diseases (APS Press)
Genel Fitopatoloji (2005,Timur Döken, Erkol Demirci, Hüseyin Zengin)
Genel Fitopatoloji (1992, Necati Baykal)
Genel Fitopatoloji (1988, Ahmet Çınar)
Tarafımızdan hazırlanmış her bir başlık için ders notları ve çeşitli kaynaklardan alınmış metin ve resimler ile oluşturulmuş her ders başlığı için power point sunuları.
Agrios, G. N., 1997. Plant Pathology. Fourth Edition. Academic Press, San Diego, California, pp.635.
Compendium of different plant diseases (APS Press)
Genel Fitopatoloji (2005,Timur Döken, Erkol Demirci, Hüseyin Zengin)
Genel Fitopatoloji (1992, Necati Baykal)
Genel Fitopatoloji (1988, Ahmet Çınar)
Tarafımızdan hazırlanmış her bir başlık için ders notları ve çeşitli kaynaklardan alınmış metin ve resimler ile oluşturulmuş her ders başlığı için power point sunuları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
5 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
3 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
4 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
2 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
2 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
2 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
3 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
4 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
3 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
5 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
3 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
7 |
21 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|