|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP120 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
OkutmanDr. MUHİTTİN ERSUNGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Can exchange information on familiar and routine matters Can understand the main points of a text related to everyday life Can produce simple connected text on topics of personal interest Can describe his/her background in simple terms Can give ideas, reasons and explanations for opinions and plans Can deal with situations in an area where the language is spoken
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BKP120 İngilizce 2 BKP120 İngilizce 2
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyacakları kalıplardan oluşan temel deyimleri öğrenir, anlar ve bu ifadeleri kullanır. Kendisini veya başkalarını nasıl tanıtacağını öğrenir. Nerede yaşadığı, ne işle meşgul olduğu, niye bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir. Eğer karşısındaki kişi yavaşça ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onunla iletişime geçer. |
|
Dersin İçeriği |
: |
…. vardır (tekil), …. vardır (çoğul), çok, biraz, bir kaç,
Sıklık zarfları; ne kadar sık, asla, nadiren, hemen hemen hiç, bazen, genellikle, herzaman.
Basit geçmiş zaman (di’li geçmiş zaman), Neden….?, çünkü….. .
Kıyaslama, kadar….. (sıfat), daha….. (sıfat), en ….. (sıfat), sıfatlarla ve zarflarla kıyaslama,
Gelecek zaman,
Geçmiş zaman (Present Perfect), henüz, şimdi, zaten, daha once, hiç, bir kez, iki kez.
Geçmişte başlamış şu anda süreklilik gösteren zaman (Present Perfect Continious), ne zamandan beri….. ?, …… den beri.., yeterince,
….dığı zaman, iken.
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Qustions with How+adjective, Expressions of quantity |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
2 |
Going to for future plans |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
3 |
Prepositions of movement-linking words (but, because,so, although) |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
4 |
Time prepositions: in, on, at-permissons and requests |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
5 |
Comperatives and superlatives |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
6 |
telephoning-"should" for advice |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
7 |
suggestions-say and tell |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
8 |
midterm test (visa) |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
9 |
would like, like, would prefer, prefer |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
10 |
present perfect |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
11 |
have to- don´t have to |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
12 |
making and accepting apologies |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
13 |
"will" for predictions |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
14 |
present perfect, how long, since, for, giving opinions, agreeing and disagreeing |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
15 |
Repetition |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
16/17 |
final exam |
Ders kitabı ve çalışma kitabı |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
College English by Dr. Muhittin Ersungur
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
1 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
1 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
1 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
1 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
1 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
1 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
1 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
1 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
1 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
1 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
1 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
1 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
2 |
4 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|