|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İklim Bilgisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP114 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FATİH TOPALOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenci meteoroloji kavramını ve çeşitlerini öğrenir. Bu dersin sonunda öğrenci üzerinde çalışılan konu ile ilgili meteorolojik verilerin gözlem veya deneme yoluyla doğru olarak toplanması, özetlenmesi, konuyu tanıtacak hale getirebilecek. 3) Bilinen etmenlere göre veri analizi, başka verilerle ilişkilerinin saptanması ile sonuçların yorumlanması ve genelleştirilmesi için yapılan bütün işlemleri yapabilme yetisi kazanacaktır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Meteorolojik verilerin toplanması, özetlenmesi, analizi, yorumlanması ve karara varılmasını öğretmek ve öğrencileri çalışma sonuçlarının yorumlarını bu esasa göre yapabilir duruma getirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Meteoroloji, atmosfer, enerji, ısı ve sıcaklık, buharlaşma, nem, yoğunlaşma, yağış, hava basıncı, rüzgarlar, hava kütleleri, cepheler, küresel iklim, tarım ve meteoroloji, istatistiksel analizler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
YDD |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Meteorolojinin tanımı ve çeşitleri |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve gösterim |
|
2 |
Atmosfer, tanımları, sınıflandırılması |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve gösterim |
|
3 |
Enerji, ısı ve sıcaklık |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve gösterim |
|
4 |
Buharlaşma, nem ve yoğunlaşma |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve gösterim |
|
5 |
Bulutlar ve çeşitleri |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve gösterim |
|
6 |
Yağış |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve gösterim |
|
7 |
Hava Basıncı |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve gösterim |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Hava kütleleri ve cepheler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve gösterim |
|
10 |
Rüzgarlar |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve gösterim |
|
11 |
Tarımsal Meteoroloji |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve gösterim |
|
12 |
Don olayı |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve gösterim |
|
13 |
Kuraklık çeşitleri ve çölleşme, su ve rüzgar erozyonu |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve gösterim |
|
14 |
İklim değişikliği ve istatistiksel yöntemlerle saptanması |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
15 |
İklim değişikliği ve istatistiksel yöntemlerle saptanması |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Oğuzer, Vedat. 1995. Meteoroloji I. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 19, 217s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Çeşitli kaynaklarla zenginleştirilmiş sunular.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
0 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
0 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
0 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
4 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
0 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
0 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
3 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
1 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
0 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
0 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
4 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
6 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|