|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Zooloji |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP111 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. PINAR ÖZALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Canlıların özellikleri, fiziksel ve kimyasal yapıları, hücrenin yapısı, organeller ,hayvansal dokular ve özellikleri ,metabolizma ve sistemler konuların öğrenilmesi amaçlanmıştır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Zoolojinin tanımı ve sınıflandırılması, hücre, sitoplazma ve organeller, hayvansal dokuların yapısı ve fonksiyonları, hayvanlarda organ sistemleri ve işlevlerinin öğrenilmesi hedeflenmiştir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Zoolojinin dalları ,canlıların özellikleri, hücre, hücre zarı, sitoplazma ve içindeki organeller, gelişme, hayvansal dokular( epitel doku, bağ ve destek doku, kas doku, sinir doku, kan doku),hayvanlarda organ sistemleri ve işlevleri, metabolizma, enzim, beslenme ve vitaminler, sindirim sistemi, solunum sistemi, dolaşım sistemi, boşaltım sistemi, sinir sistemi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik 10/C - Bölüm laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Zooljinin tanımı , alt dalları, canlıların oluşumu |
yok |
sözlü sunum |
|
2 |
canlıların özellikleri , fiziksel ve kimyasal yapıları |
yok |
sözlü sunum |
|
3 |
protoplazmanın yapısına giren organik maddeler |
yok |
sözlü sunum |
|
4 |
hücrenin yapısı, işlevi ve genel morfolojisi |
yok |
sözlü sunum |
|
5 |
hücre zarı, sitoplazma ve organeller |
yok |
sözlü sunum |
|
6 |
Hücre bölünmesi, gelişme ve yumurta tipleri |
yok |
sözlü sunum |
|
7 |
hayvansal dokular , epitel doku ve özellikleri |
yok |
power-point |
|
8 |
Bağ ve destek doku , özellikleri |
yok |
sözlü sunum |
|
9 |
ara sınav |
|
|
|
10 |
kas doku ve özellikleri |
yok |
power-point |
|
11 |
sinir ve kan dokusu |
yok |
power-point |
|
12 |
metabolizma, enzimler |
yok |
sözlü sunum |
|
13 |
beslenme ve vitaminler |
yok |
sözlü sunum |
|
14 |
Sindirim ve boşaltım sistemi |
yok |
sözlü sunum |
|
15 |
solunum ve dolaşım sistemi |
yok |
sözlü sunum |
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Genel Zooloji Ders Kitabı
Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
1 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
3 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
4 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
2 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
3 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
4 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
4 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
4 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
4 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
3 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
4 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
4 |
8 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
5 |
10 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
8 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 89 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|