|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genetik Kavramlar
|
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm |
örgün(yüzyüze) |
|
2 |
Mayoz ve mitoz bölünmeler |
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması |
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme |
|
3 |
Mendel Yasaları |
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması |
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme |
|
4 |
Mendel Genetiğinden Sapmalar |
öğrenciye çalışma notunun verilir hazırlanması |
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme |
|
5 |
Melezlemeler |
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması |
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme |
|
6 |
Cinsiyet ve Cinsiyete Bağlı Kalıtım |
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması |
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme |
|
7 |
Bağlantı ve Rekombinasyon |
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması |
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme |
|
8 |
Nükleik asitler ,DNA´nın replikasyonu |
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması |
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme |
|
9 |
Arasınav |
Genel tekrar |
yazılı sınav |
|
10 |
Genin yapısı,genetik Kod ve Transkripsiyon |
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması |
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme |
|
11 |
Protein Sentezi |
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması |
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme |
|
12 |
Gen Çalışmasının Kontrolü |
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması |
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme |
|
13 |
Kromozom ve genom Mutasyonları |
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması |
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme |
|
14 |
Virüs ve Bakteri Genomları |
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması |
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme |
|
15 |
Final hazırlık |
Genel tekrar |
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
2 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
0 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
0 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
3 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
0 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
0 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
0 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
0 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
0 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|