|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyokimya |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP108 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NÜKET ÖNELGE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitki hücresini oluşturan organeller ve bunların fonksiyonlarını öğrenir Biyokimyasal reaksiyonların bitki metabolizması açısından önemi Hücre enerji makanizması ve enzimlerin işlevleri Bitkilerde biyoorganik bileşiklerin oluşumu yıkımı ve enerji değişimlerini öğrenir Bitkilerde karbonhidrat, yağ asitleri,nükleik asit, aminoasitlerin yapısı, fonksiyonları,sentez ve yıkım şekillerini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Biyokimya günümüzde disiplinler arası bir bilim niteliği kazanmıştır.Biyokimya kimyacı ve bıiyologlar kadar tarım ve özellikle bitkiyle çalışanların canlılarda oluşan metabolizma olaylarını anlayabilmelerini sağlamaktadır. Bu ders kapsamında tarım alanında çalışacak kişilerin bitki hücresinde gelişen patolojik olayları anlayabilmeleri açısından gerekli biyokimya bilgisi verilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin amacı öğrencilerin kimyasal yapıların ve biyolojik polimerlerin(protein,karbonhidratların,lipidlerin ve nükleik asitlerin) kimyasınınve bunları oluşturan monomerlerin ( aminoasitler,sekerler,yağ asidleri ve nükleotidler) tanınması sağlamaktır.Bu ders kapsamında hücre içinde önemli metabolik yollar(Glikoliz,pentoz posfat,sitrikasid döngüsü,Solunum,elektron taşıma zinciri) öğrenilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki biyokimyası ve metabolizmaaçısından önemi |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
2 |
Bitki hücresinin yapısı organelleri ve fonksiyonları, |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
3 |
Mikro ve makromoleküller |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
4 |
Biyoenerjitik.Hücrede enerji mekanizması ve enzimler |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
5 |
Fotosentez.Işık ve karanlık reaksiyonlar,C3,C4,KAM bitkileri |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
6 |
Karbonhidratlar |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
7 |
Solunum.Glikoliz,krebs çevrimi,elektron taşıma zinciri. |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Lipid metabolizması.Yağ asitleri,biyosentezi,yıkımı,membran yapısı |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
10 |
Azot metabolizması,aminoasit biyosentezi |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
11 |
Nükleik asitler,yapısı ve sentezi |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
12 |
Protein sentezi |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
13 |
Sekonder metabolitlerin yapısı fonksiyonu |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
14 |
14 Bitki büyüme ve gelişmesini düzenleyiciler |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
15 |
YIL SONU SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dey P.M.,Harborne J.B.1997.Plant Biochemistry Academic Press,London.
Tüzün.C.1997.Biyokimya.Palme Yayınları Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
4 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
3 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
3 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
3 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
3 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
2 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
3 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
3 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
3 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
4 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
3 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 65 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|