|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematik |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP107 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET TEMİZYÜREK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Küme ve sayı kavramlarını tanımlama. 2) Fonksiyon kavramını tanımlama ve bazı özel fonksiyonları ifade edebilme. 3) Limit kavramını tanımlama ve fonksiyonlarda limit problemlerini çözebilme. 5) Fonksiyonlarda süreklilik kavramını tanımlamave problemlerin çözümünde süreklilik teoremlerini kullanma becerisine sahip olma. 6) Türev kavramının tanımını , geometrik anlamını ifade etme. 8) Çeşitli alanlardaki problemlerin çözümünde türev teoremlerini kullanabilme. 10) Eğri çizimlerini yapabilme ve çizimi açıklayabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mühendislik mesleğinin gerektirdiği temel matematik teori ve bilgilerini öğretmek, kazandırılan bilgileri ihtiyaç duyulan alanlarda doğru olarak kullanma becerisi kazandırmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Kümeler kuramı, Fonksiyon, limit , süreklilik türev ve uygulamaları, Maximum-minimum uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ziraat Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kümeler ve kümeler üzerinde işlemler |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Sayı kümeleri |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Eşitsizlikler |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Bağıntı ve foksiyonlar |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Fonksiyon çesitleri |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Limit kavramı |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Temel Limit problemleri |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Arasınav |
anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Süreklilik |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Türev tanımı ve geometrik anlamı |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Yazılı sınav yapılacak |
|
11 |
Türev alma teknikleri |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Hata hesapları, yaklaşık hesap |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Türevin uygulamaları , ortalama değer ve Rolle Teoremleri |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Artan ve azalan fonksiyonlar, fonksiyonların maksimum ve minimum değerleri,bir fonksiyonun grafiği, maksimum ve minimum uygulamaları |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
bir fonksiyonun grafiği, maksimum ve minimum uygulamaları |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Yazılı sınav yapılacak |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. AKDENİZ,F, ÜNLÜ,Y., DÖNMEZ,D., Analize Giriş Cilt 1, Nobel Kitabevi, Adana, 2003.
2. SEWARD, J. Kalkülüs, İkinci baskı, Türkiye Bilimler Akademisi, ISBN: 975-8593-94-3, Ankara, 2007.
3)STEIN, S. K. , BAREELLOS, A. Calculus ve Analitik Geometri, 1. Cilt. Literatür publishing, İstanbul, 1977.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
1 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
4 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
0 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
2 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
0 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
0 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
0 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
1 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
2 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
0 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|