Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematik

Dersin Kodu : BKP107

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. AHMET TEMİZYÜREK

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) Küme ve sayı kavramlarını tanımlama.
2) Fonksiyon kavramını tanımlama ve bazı özel fonksiyonları ifade edebilme.
3) Limit kavramını tanımlama ve fonksiyonlarda limit problemlerini çözebilme.
5) Fonksiyonlarda süreklilik kavramını tanımlamave problemlerin çözümünde süreklilik teoremlerini kullanma becerisine sahip olma.
6) Türev kavramının tanımını , geometrik anlamını ifade etme.
8) Çeşitli alanlardaki problemlerin çözümünde türev teoremlerini kullanabilme.
10) Eğri çizimlerini yapabilme ve çizimi açıklayabilme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mühendislik mesleğinin gerektirdiği temel matematik teori ve bilgilerini öğretmek, kazandırılan bilgileri ihtiyaç duyulan alanlarda doğru olarak kullanma becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Kümeler kuramı, Fonksiyon, limit , süreklilik türev ve uygulamaları, Maximum-minimum uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ziraat Fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kümeler ve kümeler üzerinde işlemler Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım, tartışma
2 Sayı kümeleri Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım, tartışma
3 Eşitsizlikler Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım, tartışma
4 Bağıntı ve foksiyonlar Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım, tartışma
5 Fonksiyon çesitleri Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım, tartışma
6 Limit kavramı Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım, tartışma
7 Temel Limit problemleri Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım, tartışma
8 Arasınav anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Düz anlatım, tartışma
9 Süreklilik Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım, tartışma
10 Türev tanımı ve geometrik anlamı Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Yazılı sınav yapılacak
11 Türev alma teknikleri Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım, tartışma
12 Hata hesapları, yaklaşık hesap Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım, tartışma
13 Türevin uygulamaları , ortalama değer ve Rolle Teoremleri Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım, tartışma
14 Artan ve azalan fonksiyonlar, fonksiyonların maksimum ve minimum değerleri,bir fonksiyonun grafiği, maksimum ve minimum uygulamaları Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım, tartışma
15 bir fonksiyonun grafiği, maksimum ve minimum uygulamaları Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım, tartışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavı anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Yazılı sınav yapılacak


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. AKDENİZ,F, ÜNLÜ,Y., DÖNMEZ,D., Analize Giriş Cilt 1, Nobel Kitabevi, Adana, 2003.
 2. SEWARD, J. Kalkülüs, İkinci baskı, Türkiye Bilimler Akademisi, ISBN: 975-8593-94-3, Ankara, 2007.
 3)STEIN, S. K. , BAREELLOS, A. Calculus ve Analitik Geometri, 1. Cilt. Literatür publishing, İstanbul, 1977.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. 1
2 Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. 4
3 Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma 0
4 Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. 2
5 Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma 0
6 Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi 0
7 Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. 0
8 Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. 1
9 Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. 4
10 Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır 2
11 Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir. 0
12 Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur 0
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4