|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizik |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. METİN ÖZDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fiziğin temel konularını bilir Temel birimleri, nasıl tanımlandıklarını ve türetilmiş birimleri bilir. Birimleri bir birlerine çevirmeyi, mertebeleri, anlamlı sayıları bilir. Kartezyen koordinat sistemini bilir. Vektör kavramını, vektörlerin toplanmasını bilir. Vektörlerde skaler çarpmayı bilir. Konum, yerdeğiştirme, hız ve ivme kavramlarını bilir. Sabit ivmeli hareket için hareket denklemlerini bilir, bunlarla ilgili basit problemleri çözer. Serbest düşme hareketini bilir, konu ile ilgili problem çözer. İki boyutta yer değiştirme, hız ve ivme kavramlarını bilir. İki boyutta sabit ivmeli hareket denklemlerini bilir, konu ile ilgili problem çözer. Düzgün dairesel hareketi bilir. Kuvvet ve kütle kavramlarını bilir. Newton´un hareket denklemlerini bilir. Newton´un hareket denklemlerinin uygulamalarını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı daha önce hiç fizik dersi almamış, dört işlem yapacak kadar matematik bilen birinci sınıf öğrencilerine fiziğin konularını tanıtmak, birimler ve ölçme hakkında bilgi vermek, yer değiştirme, hız ve ivme kavramlarını tanıtmak, kuvvet, kütle ve Newton yasaları hakkında bilgilendirmek ve bu konularla ilgili problem çözme becerisini kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fiziğin konusu, birimler, ölçme; vektörler ve vektör operasyonları, birim vektörler, skaler çarpma; bir boyutta hareket, yer değiştirme, ortalama hız ve ivme, ani hız ve ivme, sabit ivmeli hareket, serbest düşme; iki boyutta hareket, sabit ivmeli hareket, eğik atış, düzgün dairesel hareket; kuvvet kavramı, kütle ve Newton´un hareket yasaları, serbest cisim diyagramı, sürtünme kuvveti, Newton yasalarının uygulamları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fiziğin konuları, temel birimler, birimlerin çevrilmesi, atomik yapı, maddenin temel yapı taşları |
Konu ile ilgili ön hazırlık yapılsın |
düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Ölçme, hata ve anlamlı sayılar |
Konu ile ilgili ön hazırlık yapılsın |
düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Koordinatlar, vektörler, vektörlerin toplanması |
Konu ile ilgili ön hazırlık yapılsın |
düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Vektörlerin bir koordinat sisteminde temsili, birim vektörler, skaler çarpım |
Konu ile ilgili ön hazırlık yapılsın |
düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Bir boyutta hareket, yer değiştirme, hız ve ivme kavramları |
Konu ile ilgili ön hazırlık yapılsın |
düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Ani hız ve ivme kavramları, sabit ivmeli hareket denklemlerinin çıkartılması |
Konu ile ilgili ön hazırlık yapılsın |
düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Serbest düşme, problem çözümü |
Konu ile ilgili ön hazırlık yapılsın |
düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Ara sınavı |
ara sınavı |
ara sınavı |
|
9 |
iki boyutta hız ve ivme kavramları |
Konu ile ilgili ön hazırlık yapılsın |
düz anlatım, tartışma |
|
10 |
İki boyutta sabit ivmeli hareket denklemlerinin çıkartılması |
Konu ile ilgili ön hazırlık yapılsın |
düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Eğik atış ve konu ile ilgili problemlerin çözümü |
Konu ile ilgili ön hazırlık yapılsın |
düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Düzgün dairesel hareket ve problem çözümü |
Konu ile ilgili ön hazırlık yapılsın |
düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Kuvvet ve Newton’un birinci yasası, kütle |
Konu ile ilgili ön hazırlık yapılsın |
düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Newton’un ikinci ve üçüncü yasaları, konu ile ilgili problem çözümleri |
Konu ile ilgili ön hazırlık yapılsın |
düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Sürtünme kuvvetleri, Newton kanunlarının uygulamaları |
Konu ile ilgili ön hazırlık yapılsın |
düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
final sınavı |
final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Üniversiteler İçin Fizik, Bekir Karaoğlu, Seçkin Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
0 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
0 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
0 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
0 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
0 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
0 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
0 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
0 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
0 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
0 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
2 |
3 |
6 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
7 |
7 |
|
Toplam İş Yükü: | 63 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|