Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Botanik

Dersin Kodu : BKP101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATABAY DÜZENLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dünyadaki canlı ve cansız varlıkları tanır
Bitkiler aleminin özelliklerini bilir
Canlıların sınıflandırmasını yapar
Bitkileri çeşitli özelliklerine göre sınıflandırır
Bitkilerin Latince, Türkçe ve diğer dillerdeki isimlerini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel botanik bilgisinin kazandırılması ve kullanım alanlarının öğrencilere öğretilmesi

Dersin İçeriği : Temel botanik bilgisi, Bitki hücresi kısımları, Bitkisel dokular, Bitki sistematiği

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Canlılar, canlılarla cansızların ayırt edilmesi, canlıların sınıflandırılması, bitkiler alemi Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
2 Bitkiler ile hayvanlar arasındaki farklar, Bitkilerin özellikleri, bitkiler alemi ile uğraşan bilim dalının sınıflandırılması Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
3 Bitki sitolojisi, hücre çeperi, orta lamel, hücre içerisindeki kimyasal maddeler, hücrenin canlı ve cansız kısımları Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
4 Bitki hücresi organelleri, endoplazmik retikulum, ribozom, golgi cihazı, kromozom, çekirdek Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
5 Mitokondri, plastidler, hücre çeperi, geçitler, renk maddeleri, reçine ve balzamlar, alkoloidler, proteinler ve amino asitler Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
6 Hücre bölünmesi, hücre şekilleri, amitoz, mitoz ve mayoz bölünme Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
7 ARA SINAVI YAzılı Yazılı
8 Bitki histolojisi, dokunun tanımı, mersitem bölünmez, parankima dokusu, koruyucu doku, mantar Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
9 Destek, iletim ve salgı dokusu, stomalar ve tüyler Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
10 Bitki organografisi, kök, gövde, yaprak anatomisi Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
11 Çiçek, çiçek şekilleri, Kapalı tohumlu bitki çiçeğinin genel yapısı, çiçeklerde eşeylilik, tohum ve meyve Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
12 Canlıların sınıflandırılması, Bu sınıflandırmada bitkiler aleminin yeri ve peyzaj bitkileri Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
13 Tohumsuz bitkiler, tohumlu bitkiler, açık tohumlular, Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
14 Kapalı tohumlular ve döllenme, Tek çenekliler, çift çenekliler Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
15 Bitkilerin Latince okunuş şekilleri, Bitki isimlerinin yazılış kuralları ve bitki isimlerindeki işaret ve harflerin özellikleri bitkilerinin familya ve tür, türkçe ve Latince adları ve bu bitkilerin diğer dillerdeki isimleri, kullanılış yerlerini araştırma ve ödev hazırlama Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
16/17 Yıl Sonu Sınavı Yazılı YAzxılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Notu Düzenli, A., Botanik ve Bitki Sistematiği Ders Notları (Son derleme)
 Diğer Kaynaklar Botanik ve Bitki Sistematiği ile ilgili yazılı çok sayıda kitap
 Ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. 1
2 Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. 1
3 Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma 1
4 Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. 1
5 Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma 1
6 Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi 5
7 Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. 1
8 Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. 1
9 Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. 1
10 Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır 3
11 Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir. 5
12 Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur 0
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü: 93
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.72
Dersin AKTS Kredisi: 4