|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Botanik |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATABAY DÜZENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dünyadaki canlı ve cansız varlıkları tanır Bitkiler aleminin özelliklerini bilir Canlıların sınıflandırmasını yapar Bitkileri çeşitli özelliklerine göre sınıflandırır Bitkilerin Latince, Türkçe ve diğer dillerdeki isimlerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel botanik bilgisinin kazandırılması ve kullanım alanlarının öğrencilere öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel botanik bilgisi, Bitki hücresi kısımları, Bitkisel dokular, Bitki sistematiği |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Canlılar, canlılarla cansızların ayırt edilmesi, canlıların sınıflandırılması, bitkiler alemi |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
2 |
Bitkiler ile hayvanlar arasındaki farklar, Bitkilerin özellikleri, bitkiler alemi ile uğraşan bilim dalının sınıflandırılması |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
3 |
Bitki sitolojisi, hücre çeperi, orta lamel, hücre içerisindeki kimyasal maddeler, hücrenin canlı ve cansız kısımları |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
4 |
Bitki hücresi organelleri, endoplazmik retikulum, ribozom, golgi cihazı, kromozom, çekirdek |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
5 |
Mitokondri, plastidler, hücre çeperi, geçitler, renk maddeleri, reçine ve balzamlar, alkoloidler, proteinler ve amino asitler |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
6 |
Hücre bölünmesi, hücre şekilleri, amitoz, mitoz ve mayoz bölünme |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
7 |
ARA SINAVI |
YAzılı |
Yazılı |
|
8 |
Bitki histolojisi, dokunun tanımı, mersitem bölünmez, parankima dokusu, koruyucu doku, mantar |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
9 |
Destek, iletim ve salgı dokusu, stomalar ve tüyler |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
10 |
Bitki organografisi, kök, gövde, yaprak anatomisi |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
11 |
Çiçek, çiçek şekilleri, Kapalı tohumlu bitki çiçeğinin genel yapısı, çiçeklerde eşeylilik, tohum ve meyve |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
12 |
Canlıların sınıflandırılması, Bu sınıflandırmada bitkiler aleminin yeri ve peyzaj bitkileri |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
13 |
Tohumsuz bitkiler, tohumlu bitkiler, açık tohumlular, |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
14 |
Kapalı tohumlular ve döllenme, Tek çenekliler, çift çenekliler |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
15 |
Bitkilerin Latince okunuş şekilleri, Bitki isimlerinin yazılış kuralları ve bitki isimlerindeki işaret ve harflerin özellikleri |
bitkilerinin familya ve tür, türkçe ve Latince adları ve bu bitkilerin diğer dillerdeki isimleri, kullanılış yerlerini araştırma ve ödev hazırlama |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Yazılı |
YAzxılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders Notu Düzenli, A., Botanik ve Bitki Sistematiği Ders Notları (Son derleme)
Diğer Kaynaklar Botanik ve Bitki Sistematiği ile ilgili yazılı çok sayıda kitap
Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
1 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
1 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
1 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
1 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
1 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
5 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
1 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
1 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
1 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
3 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
5 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
|
Toplam İş Yükü: | 93 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|