|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türk eğitim sisteminin genel yapısı, yasal temelleri ve yönetim yapısını kavrar. Yönetim teorilerini ve yönetim süreçlerini açıklar. Okul örgütü ve yönetiminin özelliklerini açıklar. Okul yönetiminde personel ve öğrenci işlerini kavrar. Okul yönetiminde eğitim-öğretim işlerini açıklar. Okul işletmesinin yönetimini bilir. Okul yönetimine aile ve toplum katılımının etkilerini yorumlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adaylarına Türk Eğitim Sistemi ile ilgili genel bilgi sahibi olmasını sağlamak ve okul yönetimine yönelik bir bakış açısı kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste Türk eğitim sisteminin genel yapısı, Türk eğitim sisteminin yasal temelleri, Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı, örgüt ve yönetim bilimine giriş, yönetim teorileri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde çalışan hizmetleri, okul yönetiminde öğrenci işleri, okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri, okul işletmesinin yönetimi, okula toplumsal katılım, öğretim liderliği konuları incelenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk eğitim sisteminin genel yapısı |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
2 |
Türk eğitim sisteminin yasal temelleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
3 |
Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
4 |
Örgüt ve yönetim bilimine giriş |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
5 |
Yönetim teorileri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
6 |
Yönetim süreçleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
7 |
Okul örgütü ve yönetimi |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
8 |
Arasınav |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Yazılı test |
|
9 |
Okul yönetiminde çalışan hizmetleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
10 |
Okul yönetiminde çalışan hizmetleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
11 |
Okul yönetiminde öğrenci işleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
12 |
Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
13 |
Okul işletmesinin yönetimi |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
14 |
Okula toplumsal katılım |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
15 |
Öğretim liderliği |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Yazılı test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Özdemir, S. (Ed.). (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (3. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Kılbaş, Ş. (2013). Okul Yönetimi ve Önderlik. Akademisyen Yayıncılık.
Şişman, M. (2011). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (4. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Çelik, V. (Ed.). (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (3. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Kesknkılıç, K. (Ed.). (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (1. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
0 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
0 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
1 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
1 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
0 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
2 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
0 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
4 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
0 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
0 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
4 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
4 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
0 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
4 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
4 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
2 |
6 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
6 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 60 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|