Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretmenlik Uygulaması

Dersin Kodu : E 404

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SUAT KARAASLAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER TİRE
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR
Öğr.Gör. RAGIP ŞAHİN
Öğr.Gör. FEHMİ KANALMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğretmenlik uygulamalarında temel bilgileri yorumlar açıklayabilir ve ifade eder
Sınıfiçi uygulamalarda kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar
Gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları tanır.
Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolüne ilişkin uygulamaları bilir
Derse uygun etkinlikleri, ders planı olarak raporlaştırır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretmen adayının öğrenme - öğretme sürecinde gözleme, uygulama ve değerlendirme yapabilmesi

Dersin İçeriği : her hafta günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Uygulama okulları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dönem planı yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama
2 Yönerge ve açıklamalar yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama
3 Soru sorma alıştırmaları yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama
4 Dersin yönetimi ve sınıf kontrolü yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama
5 Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama
6 Grup çalışmaları yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama
7 Değerlendirme ve kayıt tutma. yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama
8 Vize yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama
9 Dersleri planlama ve etkinlikleri sıraya koyma yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama
10 Aday öğretmenin alanı ile ilgili dersin amacı, içeriği ve örnek yıllık planlar yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama
11 Aday öğretmen tarafından verilecek iki dersin günlük planları. yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama
12 Dilekçe, yazışma örnekleri (izin, nakil, göreve başlama - ayrılma, araç - gereç isteme) yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama
13 Aday öğretmen tarafından ders verme yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama
14 Aday öğretmen tarafından ders verme yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama
15 Öğretnemlik uygulaması çalışmalarının değerlendirilmesi yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama
16/17 Final yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. yüz yüze anlatım uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fakülte - Okul işbirliği. YÖK dünya bankası milli eğitimi geliştirme projesi. Hizmet öncesi öğretmen eğitimi. (Ankara 1998)
 Fakülte - Okul işbirliği. YÖK dünya bankası milli eğitimi geliştirme projesi. Hizmet öncesi öğretmen eğitimi. (Ankara 1998)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 4
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 4
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 3
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 4
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 5
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 4
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 4
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 5
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 5
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 5
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 4
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 5
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 4
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 3
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 5
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 4
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 8 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 188
Toplam İş Yükü / 25 (s): 7.52
Dersin AKTS Kredisi: 8