Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretmenlik Uygulaması |
|
Dersin Kodu |
: |
E 404 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SUAT KARAASLAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER TİRE Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR Öğr.Gör. RAGIP ŞAHİN Öğr.Gör. FEHMİ KANALMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğretmenlik uygulamalarında temel bilgileri yorumlar açıklayabilir ve ifade eder Sınıfiçi uygulamalarda kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar Gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları tanır.
Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolüne ilişkin uygulamaları bilir Derse uygun etkinlikleri, ders planı olarak raporlaştırır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adayının öğrenme - öğretme sürecinde gözleme, uygulama ve değerlendirme yapabilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
her hafta günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Uygulama okulları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dönem planı |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
2 |
Yönerge ve açıklamalar |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
3 |
Soru sorma alıştırmaları |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
4 |
Dersin yönetimi ve sınıf kontrolü |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
5 |
Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
6 |
Grup çalışmaları |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
7 |
Değerlendirme ve kayıt tutma. |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
8 |
Vize |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
9 |
Dersleri planlama ve etkinlikleri sıraya koyma |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
10 |
Aday öğretmenin alanı ile ilgili dersin amacı, içeriği ve örnek yıllık planlar |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
11 |
Aday öğretmen tarafından verilecek iki dersin günlük planları. |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
12 |
Dilekçe, yazışma örnekleri (izin, nakil, göreve başlama - ayrılma, araç - gereç isteme) |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
13 |
Aday öğretmen tarafından ders verme |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
14 |
Aday öğretmen tarafından ders verme |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
15 |
Öğretnemlik uygulaması çalışmalarının değerlendirilmesi |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
16/17 |
Final |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüze anlatım uygulama |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
4 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
4 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
3 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
4 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
5 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
4 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
4 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
5 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
5 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
5 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
4 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
5 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
4 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
3 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
4 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|