Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Grafik Seçmeli Atölye Vı

Dersin Kodu : GR 404

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SONER TİRE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Grafik Tasarım’ın Temel Kavramlarını ve Biçimlerini Tanımlar.
Grafik Tasarım’ın Sanat tarihsel Sürecini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Grafik Tasarım’ın sanat tarihsel gelişimini, temel kavramlarını ve ilkelerini; tasarım sorunlarına çözüm önerisi getirebilmenin yöntemlerini ve tekniklerini öğrenir.

Dersin İçeriği : Bu derste Grafik Tasarım’ın sanat tarihsel gelişimi, temel kavramları ve ilkeleri tartışılır; tasarım sorunlarına çözüm önerisi getirebilmenin yöntemleri ve teknikleri öğretilir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bilgisayar Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Grafik tasarımda imge ve kavram Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma
2 Grafik tasarımda fotoğraf ve anlam Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma
3 Proje I: Afiş Tasarımı, Temel tasarım ilkeleri Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma
4 Proje I: Afiş Tasarımı, Temel tasarım ilkeleri Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma
5 Proje I: Afiş Tasarımı Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma
6 Proje I: Afiş Tasarımı Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma
7 Proje I: Afiş Tasarımı Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav-Vize
9 Proje II: Katalog Tasarımı, Temel tasarım ilkeleri Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma
10 Proje II: Katalog Tasarımı, Temel tasarım ilkeleri Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma
11 Proje II: Katalog Tasarımı Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma
12 Proje II: Katalog Tasarımı Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma
13 Proje II: Katalog Tasarımı Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma
14 Proje II: Katalog Tasarımı Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma
15 Proje II: Katalog Tasarımı Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Becer, Emre. (1997) İletişim ve Grafik Sanatlar, Dost Kitabevi, Ank.
 Bektaş, Dilek. (1992) Çağdaş Grafik Tasarımının Gelişimi, Yapı Kredi Yayınları, İst.
 Tevfik Fikret Uçar “Görsel İletişim ve Grafik Tasarım”, Inkilap Yay., İstanbul, 2004
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 0
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 5
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 3
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 2
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 3
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 0
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 2
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 0
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 0
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 0
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 4
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 0
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 4
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 1
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4