Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Grafik Asa Vı

Dersin Kodu : GR 414

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 9

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. AŞKIN ŞEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1-Masaüstü yayıncılık ilkelerini sayfa tasarımlarında uygulayabilir.
2-Yayın sektöründeki basılı materyalleri tanır.
3-Basılı Medya ürünlerindeki grafik tasarım sorunlarını irdeler.
4-Sanal ortam yayın teknolojilerini tanır.
5-Hareketli görüntüleri diğer grafik tasarım programlarıyla kullanabilir.
6- Tasarlanan ürünün baskı öncesi matbaaya hazırlama aşamalarını uygulayabilir.
7-Tasarımlarını/projelerini sunma becerisi edinir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Grafik tasarım ve Reklamcılıkta bir ürünün, kurumun veya hizmetin tanıtabilmesi için en uygun çözüm ve ortamlarda sunulmasını sağlamak. Ekip çalışmasının kavranması. Reklam kampanyasının aşama aşama uygulanması.

Dersin İçeriği : Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, grafik tasarım algısı kazandırılmaktadır. Yapılan projeler ile, grafik tasarım alanında anlamın kurgulanışı olarak nesnenin dönüştürülmesi yöntemi kazandırılmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sunumu Yazılı ve Görsel Kaynaklar Proje raporunun hazırlanmasında yöntem ve teknikler anlatılır.
2 Mezuniyet Projesi için rapor hazırlamak. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Proje raporunun hazırlanmasında yöntem ve teknikler anlatılır.
3 Mezuniyet Projesi için konu başlıkları oluşturmak. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Proje başlıklarının kavramsal çerçevesi tartışılır.
4 Mezuniyet Projesi için konu başlıkları oluşturmak. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Proje başlıklarının kavramsal çerçevesi tartışılır.
5 Mezuniyet Projesi için kaynak taraması yapmak. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Proje(ler) için kaynaklar saptanır.
6 Mezuniyet Projelerinin verilerini değerlendirmek. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Projelerin kuramsal çerçevesi değerlendirilir.
7 Mezuniyet Projesinin yöntem ve teknikleri. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Mezuniyet projelerinin yöntem ve teknik yönden değerlendirmeleri yapılır.
8 Ara sınav Ön raporlar değerlendirilir.
9 Mezuniyet Projelerinin uygulama aşamaları. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Projenin uygulama alanları değerlendirilir.
10 Mezuniyet Projelerinin kuramsal çerçeveye ilişkin metinleri. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Metin incelemeleri yapılır.
11 Mezuniyet Projelerinin kuramsal çerçeveye ilişkin metinleri. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Metin incelemeleri yapılır.
12 Mezuniyet Projelerinin kuramsal çerçeveye ilişkin metinleri. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Metin incelemeleri yapılır.
13 Mezuniyet Projelerinin kuramsal çerçeveye ilişkin metinleri. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Metin incelemeleri yapılır.
14 Mezuniyet Projelerinin raporları. Sunum Hazırlığı Projelerin raporları değerlendirilir.
15 Mezuniyet Projelerinin raporlarının sunumu. Projelerin raporları değerlendirilir.
16/17 Son Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bektaş, Dilek, "Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi"
 Yanık, Hayri, "Masaüstü Yayıncılık"
 Becer, Emre, "İletişim ve Grafik Tasarım"
 Uçar, Tevfik Fikret, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım"
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 2
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 3
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 4
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 2
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 4
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 3
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 4
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 3
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 2
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 3
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 3
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 2
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 1
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 8 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 214
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.56
Dersin AKTS Kredisi: 9