Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yaratıcı Drama II

Dersin Kodu : RSS318

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yaratıcı düşünme yeteneği kazanır.
Yeni durumlar karşısında tahminler yapar, çözüm arar.
Mevcut bilgilerden yeni sentezler yapar.
Sorunlara farklı çözüm yolları üretir.
Yeni durumlara kolayca uyum sağlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : • Her alanda yaratıcı, kendine yetebilen, kendini tanıyan, çevresiyle iletişim kurabilen ve bunu geliştirebilen, ifade gücü ve biçimleri artmış bireyler yetiştirmektir

Dersin İçeriği : Eğitimde dramanın ne olduğunu açıklama, ilişkili diğer kavramlarla (psiko drama, yaratıcı drama, drama-oyun, vb.) farklarını ortaya koyma,çocuklarla dramanın tarihçesi, eğitimde dramanın yapılandırılması ve aşamaları, yaş grupları ve uygulama alanlarına göre eğitimde drama, eğitimde dramanın ortamı, öğretmen nitelikleri, eğitimde drama teknikleri, değerlnedirme, eğitimde dramanın kullanımına ilişkin örnekler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgi verilmesi Okuma, tartışma, sunum Sözlü anlatım, Uygulama
2 Isınma ve Hazırlık Etkinlikleri Okuma, tartışma, sunum Sözlü anlatım, Uygulama
3 Isınma ve Hazırlık Etkinlikleri Okuma, tartışma, sunum Sözlü anlatım, Uygulama
4 Fotoğraftan doğaçlama Okuma, tartışma, sunum Sözlü anlatım, Uygulama
5 Nesnelerden doğaçlama Okuma, tartışma, sunum Sözlü anlatım, Uygulama
6 Drama kavram, teknik ve süreçle ilgili makale okuma-değerlendirme Okuma, tartışma, sunum Sözlü anlatım, Uygulama
7 Duyu etkinlikleri Okuma, tartışma, sunum Sözlü anlatım, Uygulama
8 Ara Sınav Final Hazırlığı Yazılı Sınav
9 Resim Dersi Plan Örneği Okuma, tartışma, sunum Sözlü anlatım, Uygulama
10 Sanat ve Doğaçlama Ders Planı Örneği Okuma, tartışma, sunum Sözlü anlatım, Uygulama
11 Takım Olarak Ders Planı Hazırlama Okuma, tartışma, sunum Sözlü anlatım, Uygulama
12 Bireysel Ders Planı Hazırlama Okuma, tartışma, sunum Sözlü anlatım, Uygulama
13 Drama planlarının değerlendirilmesi Okuma, tartışma, sunum Sözlü anlatım, Uygulama
14 Drama planlarının değerlendirilmesi Okuma, tartışma, sunum Sözlü anlatım, Uygulama
15 Eğitim dönemin değerlendirilmesi Okuma, tartışma, sunum Sözlü anlatım, Uygulama
16/17 Final Sınavı Final Hazırlığı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Üstündağ, T. 2010. Yaratıcılığa Yolculuk. Pegem A
 Kırkar, A. 2008. İlköğretim Derslerinde Yaratıcı Drama Uygulamaları. Çınar
 Üstündağ, T. 2013 Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Pegem A
 Deniz Altınay, Çocuk Psikodraması : Çocuk Psikoterapisinde Yaratıcı Bir Sistem, Sistem Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 4
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 5
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 3
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 3
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 3
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 3
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 2
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 3
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 3
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 5
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 5
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 5
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 1
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 5
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 3
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3