|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Deneysel Sanat Çalışmaları 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
RSS322 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CEM DEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Disiplinler arası çalışmaları kavrar Farklı yöntem ve tekniklerle bir sanat ürünü oluşturulabileceğini kavrar Kültür endüstrisi olgusunun sanat üzerindeki etkilerini açıklayabilir Sanatsal üretimin her türden tekniği ve mecrayı kullanabileceğini kavrar Sanatsal dil ve bilgi alanının hayatla v e gerçeklikle bağ kurabilmenin olanaklarını taşıdığını kavrar. sanatsal üretim olarak deneysel çalışmalar yapar. Günümüz sanatı sorunlarını tanır 2. dünya savaşı sonrası gelişen sanatsal üretim pratiklerini tanır Farklı yöntem ve tekniklerle bir sanat ürünü oluşturulabileceğini kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Herhangi bir sanatsal üretim pratiğine bağlı kalmaksızın bireyin gerçeklikle kurduğu bağı yaratıcı sanatsal bir ifadeye dönüştürebilme koşullarının ve olanaklarının deneyimlemek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders sanatın bir bilgi alanı olarak kavranmasını, bireyin bu bilgi alanı içinden hayatla bağ kurmasına olanak sağlayacak şekilde herhangi bir disipline bağlı kalmaksızın her türden malzeme ,teknik ve yöntemi kullanarak bireysel yaratıcılığını geliştirecek deneysel çalışmalar yapmayı içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Bölüm Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders proğramının açıklanması, çalışma proğramı ve proje ve ödevlerin verilmesi. |
Önerilen metinlerin okunması. kaynak ve arşiv tarama.Uygulama |
anlatım ve tartışma |
|
2 |
I:proje çalışması: Konuyla igili araştırma,çalışma yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi |
Önerilen metinlerin okunması. kaynak ve arşiv tarama.Uygulama |
anlatım,tartışma ve uygulama |
|
3 |
I.Proje çalışması:Konuyla ilgili araştırma,çalışma yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi
|
Önerilen metinlerin okunması. kaynak ve arşiv tarama.Uygulama |
anlatım,tartışma ve uygulama |
|
4 |
I.Proje çalışması uygulama |
Önerilen metinlerin okunması. kaynak ve arşiv tarama.Uygulama |
anlatım,tartışma ve uygulama |
|
5 |
II:proje çalışması: Konuyla igili araştırma,çalışma yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi |
Önerilen metinlerin okunması. kaynak ve arşiv tarama.Uygulama |
anlatım,tartışma ve uygulama |
|
6 |
II:proje çalışması: Konuyla igili araştırma,çalışma yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi |
Önerilen metinlerin okunması. kaynak ve arşiv tarama.Uygulama |
anlatım,tartışma ve uygulama |
|
7 |
II:proje çalışması: Uygulama |
Önerilen metinlerin okunması. kaynak ve arşiv tarama.Uygulama |
anlatım,tartışma ve uygulama |
|
8 |
Vize sınavı .Çalışmaların değerlendirilmesi ve tartışma |
yazılı sınav ödev ve projelerin teslim edilmesi |
yazılı sınav ödev ve projelerin teslim edilmesi |
|
9 |
III :proje çalışması: Konuyla igili araştırma,çalışma yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi |
Önerilen metinlerin okunması. kaynak ve arşiv tarama.Uygulama |
anlatım,tartışma ve uygulama |
|
10 |
III:proje çalışması: Konuyla igili araştırma,çalışma yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi |
Önerilen metinlerin okunması. kaynak ve arşiv tarama..Uygulama |
anlatım,tartışma ve uygulama |
|
11 |
III:proje çalışması: Konuyla igili araştırma,çalışma yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi |
Önerilen metinlerin okunması. kaynak ve arşiv tarama.Uygulama |
anlatım,tartışma ve uygulama |
|
12 |
IV :proje çalışması: Konuyla igili araştırma,çalışma yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi |
Önerilen metinlerin okunması. kaynak ve arşiv tarama..Uygulama |
anlatım,tartışma ve uygulama |
|
13 |
IV. :proje çalışması: Konuyla igili araştırma,çalışma yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi |
Önerilen metinlerin okunması. kaynak ve arşiv tarama...Uygulama |
anlatım,tartışma ve uygulama |
|
14 |
IV.Proje çalışması: Uygulama |
Önerilen metinlerin okunması. kaynak ve arşiv tarama.Uygulama |
anlatım,tartışma ve uygulama |
|
15 |
IV.Proje çalışması: Uygulama |
Önerilen metinlerin okunması. kaynak ve arşiv tarama.Uygulama |
anlatım,tartışma ve uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı. Projelerin değerlendirilmesi,Ödevlerin teslim edilmesi. |
Yazılı sınav , ödev ve projelerin teslim edilmesi. |
yazılı sınav ödev ve projelerin teslim edilmesi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sanatın Sonundan Sonra , Arthur.C. Danto, Ayrıntı Yay.
Gerçeğin Geri Dönüşü, Hall Foster, Ayrıntı Yay.
Kucaklaşmanın Kitabı, Eduardo Galeano, Can Yay.
Kültür Endüstrisi, Theodor Adorno, İletişim Yay.
Madan Sarup, 1995 Post Yapısalcılık ve Postmodernizm Ark Yay.
Art Since 1940, Jonathan Fineberg 2000.Laurence King Publishing
Yürüme, Oruç Aruoba, Metis Yay.
Kunst der Gegenwart, Klaus Honef, Taschen press
Sanatın Günceli Güncelin Sanatı, Mehmet Yılmaz, Ütopya yay.
Yürümek-Evet, Thomas Bernard, YKY:
Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları, Krishan Kumar, Dost Yay.
20 yy. Batı Sanatında Akımlar. Ahu Antmen,Sel Yay.
Sanatta Alternatif Arayışlar, Nancy Atakan, Karakalem Yay.
Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi.
Modernden Postmoderne Sanat , Mehmet Yılmaz Ütopya Yay.
Sanatın Sonu,Donald Kuspit,Metis Yay.
Sanat A.Ş. Çağdaş sanat ve Bienaller,Julian Stallabrass,İletişim Yay.
Avangard Kuramı, Peter Bürger, İletişim Yay.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
5 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
5 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
3 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
4 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
5 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
0 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
5 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
1 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
1 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
5 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
4 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
3 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
5 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
3 |
18 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 67 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|