|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çağdaş Sanat |
|
Dersin Kodu |
: |
RS 320 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Modernizmin genel önermelerini bilir. Modern sanat içinde yer alan akım ve ekolleri bilir. Modern sonrası dönemin temel eleştirilerini bilir. Modern sonrası dönemin sanatsal yansımalarını çözümler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
19.yy dan başlayarak günümüze kadar gelen süreçte ortaya çıkan sanatsal eğilim, üslup ve akımları düşünsel ve plastik önermeleriyle birlikte tanımak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste, önce 20.yüzyıl sanatını etkileyen 19. Yüzyılın sanatsal önermeleri, daha sonra Kübizm´den Gerçeküstücülüğe, Soyut Dışavurumculuktan Pop´a, Arazi Sanatı´ndan Performans´a ve Kimlik Sanatı´na kadar uzanan bir skala içinde 20. Yüzyıl Batı Sanatı ve değişen dünyada yeni konulara yeni ifade biçimleri arayan sanatçılara olanak sağlayan post-modern süreçler incelenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş
|
Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi
|
Sözlü anlatım |
|
2 |
Empresyonizm-Expresyonizm |
İlgili kaynakların incelenmesi
|
Sözlü anlatım ve slayt sunum |
|
3 |
Kübizm |
İlgili kaynakların incelenmesi
|
Sözlü anlatım ve slayt sunum |
|
4 |
Fütürizm-Sürrealizm |
İlgili kaynakların incelenmesi
|
Sözlü anlatım ve slayt sunum |
|
5 |
Soyut Sanat |
İlgili kaynakların incelenmesi
|
Sözlü anlatım ve slayt sunum |
|
6 |
Konstrüktivizm |
İlgili kaynakların incelenmesi
|
Sözlü anlatım ve slayt sunum |
|
7 |
Soyut Expresyonizm |
İlgili kaynakların incelenmesi
|
Sözlü anlatım ve slayt sunum |
|
8 |
Ara Sınav
|
Ara sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Pop Art
|
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sözlü anlatım ve slayt sunum |
|
10 |
Minimalizm |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sözlü anlatım ve slayt sunum |
|
11 |
Kavramsal Sanat |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sözlü anlatım ve slayt sunum |
|
12 |
Yeni Figürasyon |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sözlü anlatım ve slide sunum |
|
13 |
Performans Sanatları
|
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sözlü anlatım ve slide sunum |
|
14 |
Post-modern Yaklaşımlar; Feminist sanat |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sözlü anlatım ve slayt sunum |
|
15 |
Kamusal Sanat Çalışmaları
|
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sözlü anlatım ve slayt sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Muller, J. 1972. Modern Sanat. (Çev. Mehmet Toprak). İstanbul: Remzi Kitabevi
Stangos, N. 1991. Concepts of Modern Art. London: Thames and Hudson.
Bozkurt, N. 1995. 20. Yüzyıl Düşünce Akımları: Yorumlar ve Eleştiriler. İstanbul: Sarmal Yayınevi.
Duben,A, İ. & Şengel, D. 1991. Çağdaş Düşünce ve Sanat. İstanbul: a+A Plastik Sanatlar Derneği Yayın Dizisi.
Klee, P. Çağdaş Sanat Kuramı. (Çev. Mehmet Dündar). Ankara: Ürün Yayınları.
Demirkol, C., V. 2008. Batı Sanatında Modernizm ve Postmodernizm. İstanbul: Evrensel Basım Yayın.
Antmen, A. 2008. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. Istanbul: Sel Yayıncılık.
Lyton, N. 2009. Modern Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Yayınevi
Lucie Smith, E. 2004. 20. Yüzyılda Görsel Sanatlar. İstanbul: Akbank Yayınları
Harrison, C., Wood. P. 2011. Sanat ve Kuram 1900- 2000 Değişen Fikirler Antolojisi. (Çev.Sabri Gürses). İstanbul: Küre Yayınları.
Germaner, S.1997. 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar. İstanbul:Kabalcı Yayınevi.
Little,S. 2013.…İzmler, Sanatı Anlamak. İstanbul:Yem Yayınları
Foster,H. Krauss,R. Bois,Y.A. 2005. Art Since 1900: Modernism, Antimodernism, Postmodernism. London: Thames& Hudson
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
3 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
4 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
3 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
3 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
3 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
0 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
4 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
2 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
4 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
5 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
5 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
5 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
5 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 69 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|