Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çağdaş Sanat

Dersin Kodu : RS 320

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİRNUR ERALDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Modernizmin genel önermelerini bilir.
Modern sanat içinde yer alan akım ve ekolleri bilir.
Modern sonrası dönemin temel eleştirilerini bilir.
Modern sonrası dönemin sanatsal yansımalarını çözümler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : 19.yy dan başlayarak günümüze kadar gelen süreçte ortaya çıkan sanatsal eğilim, üslup ve akımları düşünsel ve plastik önermeleriyle birlikte tanımak

Dersin İçeriği : Bu derste, önce 20.yüzyıl sanatını etkileyen 19. Yüzyılın sanatsal önermeleri, daha sonra Kübizm´den Gerçeküstücülüğe, Soyut Dışavurumculuktan Pop´a, Arazi Sanatı´ndan Performans´a ve Kimlik Sanatı´na kadar uzanan bir skala içinde 20. Yüzyıl Batı Sanatı ve değişen dünyada yeni konulara yeni ifade biçimleri arayan sanatçılara olanak sağlayan post-modern süreçler incelenmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bölüm Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse Giriş Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Sözlü anlatım
2 Empresyonizm-Expresyonizm İlgili kaynakların incelenmesi Sözlü anlatım ve slayt sunum
3 Kübizm İlgili kaynakların incelenmesi Sözlü anlatım ve slayt sunum
4 Fütürizm-Sürrealizm İlgili kaynakların incelenmesi Sözlü anlatım ve slayt sunum
5 Soyut Sanat İlgili kaynakların incelenmesi Sözlü anlatım ve slayt sunum
6 Konstrüktivizm İlgili kaynakların incelenmesi Sözlü anlatım ve slayt sunum
7 Soyut Expresyonizm İlgili kaynakların incelenmesi Sözlü anlatım ve slayt sunum
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Pop Art İlgili kaynakların incelenmesi Sözlü anlatım ve slayt sunum
10 Minimalizm İlgili kaynakların incelenmesi Sözlü anlatım ve slayt sunum
11 Kavramsal Sanat İlgili kaynakların incelenmesi Sözlü anlatım ve slayt sunum
12 Yeni Figürasyon İlgili kaynakların incelenmesi Sözlü anlatım ve slide sunum
13 Performans Sanatları İlgili kaynakların incelenmesi Sözlü anlatım ve slide sunum
14 Post-modern Yaklaşımlar; Feminist sanat İlgili kaynakların incelenmesi Sözlü anlatım ve slayt sunum
15 Kamusal Sanat Çalışmaları İlgili kaynakların incelenmesi Sözlü anlatım ve slayt sunum
16/17 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Muller, J. 1972. Modern Sanat. (Çev. Mehmet Toprak). İstanbul: Remzi Kitabevi
 Stangos, N. 1991. Concepts of Modern Art. London: Thames and Hudson.
 Bozkurt, N. 1995. 20. Yüzyıl Düşünce Akımları: Yorumlar ve Eleştiriler. İstanbul: Sarmal Yayınevi.
 Duben,A, İ. & Şengel, D. 1991. Çağdaş Düşünce ve Sanat. İstanbul: a+A Plastik Sanatlar Derneği Yayın Dizisi.
 Klee, P. Çağdaş Sanat Kuramı. (Çev. Mehmet Dündar). Ankara: Ürün Yayınları.
 Demirkol, C., V. 2008. Batı Sanatında Modernizm ve Postmodernizm. İstanbul: Evrensel Basım Yayın.
 Antmen, A. 2008. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. Istanbul: Sel Yayıncılık.
 Lyton, N. 2009. Modern Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Yayınevi
 Lucie Smith, E. 2004. 20. Yüzyılda Görsel Sanatlar. İstanbul: Akbank Yayınları
 Harrison, C., Wood. P. 2011. Sanat ve Kuram 1900- 2000 Değişen Fikirler Antolojisi. (Çev.Sabri Gürses). İstanbul: Küre Yayınları.
 Germaner, S.1997. 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar. İstanbul:Kabalcı Yayınevi.
 Little,S. 2013.…İzmler, Sanatı Anlamak. İstanbul:Yem Yayınları
 Foster,H. Krauss,R. Bois,Y.A. 2005. Art Since 1900: Modernism, Antimodernism, Postmodernism. London: Thames& Hudson
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 3
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 4
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 3
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 3
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 3
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 0
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 4
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 0
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 2
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 4
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 5
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 5
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 5
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 5
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 69
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.76
Dersin AKTS Kredisi: 3