|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği ve yöntemleri üzerine bilgi verilmesi ve bu konuda öğrencilerden görüş alınması. |
Kaynak listesinin hazırlanması. |
Tanıtım. Soru-cevap |
|
2 |
Genel olarak eleştiri nedir? Sanat eleştirisi ile ilgisinin açıklanması. |
Farklı kaynaklardan bilgilerin biraraya getirilmesi. |
Konu anlatımı ve tartışma. |
|
3 |
Sanat eleştirisinin diğer disiplinlerle (sanat felsefesi,estetik,sanat tarihi)olan ilişkilerinin anlatılm ası. |
Farklı kaynaklardan bilgilerin biraraya getirilmesi. |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Sanat eleştirisinin tarihsel süreci. |
Farklı kaynaklardan bilgilerin biraraya getirilmesi. |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Sanat eleştiri kuramları(Yansıtma ve anlatımcılık kuramı ve eleştiri türleri) |
Farklı kaynaklardan bilgilerin biraraya getirilmesi. |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Sanat eleştiri kuramları(Biçimci veizleyici merkezli kuram ve eleştiri türleri) |
Farklı kaynaklardan bilgilerin biraraya getirilmesi. |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Eleştiri türleri(felsefi,estetik,teknik, vb.) |
Farklı kaynaklardan bilgilerin biraraya getirilmesi. |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Vize sınavı |
Yazılı sınav |
Sınav |
|
9 |
Eleştiride değer alanı( değer atfetme ,değer biçme, doğru değerlendirme) |
Farklı kaynaklardan bilgilerin biraraya getirilmesi. |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Eleştirinin sanat eğitimi içerisindeki yeri ve önemi. |
Farklı kaynaklardan bilgilerin biraraya getirilmesi. |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Eleştirinin sanat eğitimi içerisindeki yeri ve önemi. |
Farklı kaynaklardan bilgilerin biraraya getirilmesi. |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Örnek sanat eserleri(reprodüksiyon) üzerinden sanat eleştirisi uygulamaları. |
Bilgilerin ve görsellerin hazırlanması. |
Öğrencilerle birlikte ortak sunumlar |
|
13 |
Örnek sanat eserleri(reprodüksiyon) üzerinden sanat eleştirisi uygulamaları. |
Bilgilerin ve görsellerin hazırlanması |
Öğrencilerle birlikte ortak sunumlar |
|
14 |
Örnek sanat eserleri(reprodüksiyon) üzerinden sanat eleştirisi uygulamaları. |
Bilgilerin ve görsellerin hazırlanması |
Öğrencilerle birlikte ortak sunumlar |
|
15 |
Örnek sanat eserleri(reprodüksiyon) üzerinden sanat eleştirisi uygulamaları. |
Bilgilerin ve görsellerin hazırlanması |
Öğrencilerle birlikte ortak sunumlar |
|
16/17 |
Örnek sanat eserleri(reprodüksiyon) üzerinden sanat eleştirisi uygulamaları. |
Bilgilerin ve görsellerin hazırlanması |
Öğrencilerle birlikte ortak sunumlar |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
4 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
4 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
4 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
5 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
5 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
4 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
5 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
4 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
4 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
4 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
4 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
4 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
3 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
5 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|