|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Özgün Baskı Seçmeli Atölye 4 |
|
Dersin Kodu |
: |
OB 304 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ALİ DOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Özgün Baskıresim sanatının,tanımını,tarihçesini ve gelişim evrelerini bilir. Baskıresim atölyelerinin nasıl bir fiziksel donanıma sahip olması gerektiğini bilir.Tüm teknik araç-gereçlerini tanır ve kullanır. Özgün Baskıresim tekniklerini kuramsal ve uygulamalı olarak bilir,bireysel araştırma yöntemleri ile uygular.
Özgün bir tasarımı tek veya çok kalıp yöntemi kullanarak,geleneksel tekniklerle basıp çoğaltabilir.
Hangi baskıresim tekniklerinin bir arada deneysel olarak kullanılabileceğinin keşfi ve de olanaklarını araştırır.
Baskıresimde çağdaş çoğaltma tekniklerini kullanmak için yeni gelişen teknolojileri araştırır. İlköğretim ve Ortaöğretim kurumlarında atölye koşullarına uygun olarak ,hangi baskıresim tekniklerinin,hangi araç-gereçlerle ve nasıl uygulanabileceğini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Özgün baskıresim dersinde öğrencilerin geleneksel ve çağdaş çoğaltma tekniklerinin kuramsal ve uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Özgün Baskıresim Sanatının: Tarihi,gelişim evreleri,sanatı-sanatçıları ve teknikleri ile ilgili kuramsal bilgiler verilir.Baskıresim tekniklerinden:Şablon,Monotipi,Linolyum,Ağaç,Gravür,Serigrafi,Litografi,Kolografi ve Çağdaş Çoğaltma teknikleri ile ilgili kuramsal bilgiler verilir.Söz konusu tekniklerden atölye koşullarına uygun olan tekniklerle tek ve çok renkli,tek veya çok kalıpla özgün baskıresim uygulama çalışmaları yapılması amaçlanır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Resim İş Bölümü Baskıresim Atölyesi. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Linol Baskı - UYGULAMA |
Tasarım Oluşturma |
Uygulama |
|
2 |
Linol Baskı - UYGULAMA |
Tasarım Oluşturma |
Uygulama |
|
3 |
Ağaç Baskı Tekniğine Giriş |
Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı |
Anlatım-Görsel Sunum-Örnek Uygulama |
|
4 |
Ağaç Baskı - UYGULAMA |
Tasarım Oluşturma |
Uygulama |
|
5 |
Ağaç Baskı - UYGULAMA |
Tasarım Oluşturma |
Uygulama |
|
6 |
Ağaç Baskı - UYGULAMA |
Tasarım Oluşturma |
Uygulama |
|
7 |
Doğadan Doku Araştırmaları l |
Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı |
Anlatım-Görsel Sunum-Örnek Uygulama |
|
8 |
Doğadan Doku Araştırmaları ll |
Tasarım Oluşturma |
Uygulama |
|
9 |
Kolograf Baskıresim |
Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı |
Anlatım-Görsel Sunum-Örnek Uygulama |
|
10 |
Gravür Baskıresim |
Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı |
Anlatım-Görsel Sunum-Örnek Uygulama |
|
11 |
Serigrafi Baskıresim |
Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı |
Anlatım-Görsel Sunum-Örnek Uygulama |
|
12 |
Litografi Baskıresim |
Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı |
Anlatım-Görsel Sunum-Örnek Uygulama |
|
13 |
Çağdaş Çoğaltma Teknikleri l |
Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı |
Anlatım-Görsel Sunum-Örnek Uygulama |
|
14 |
Çağdaş Çoğaltma Teknikleri ll |
Tasarım Oluşturma |
Uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
STOBART,Jane.,"Printmaking for Beginners"
A&C Black Publisher Limited,2001,2003. 0-7136-5037-0
NEWELL,Jackıe&WHITTINGTON,Dee.,"Monoprinting"
A&C Black Publisher Limited,2006. 0-7136-6746-X
WESTLEY,Ann.,"Relief Printmaking"
Watson-Guptil Publications,2002. 0-8230-4524-2
GALE ,Colin.,"Etching"
A&C Black Publishers Limited,2006. 0-7136-6702-8
HARTİLL,Brenda.,"Collagraphs"
A&C Black Publishers Limited,2005. 0-7136-6396-0
BRUNNER,Felix., (Çev.Feyzan YAMAN)"Gravürün El Kitabı"
Karşı Sanat Çalışmaları,2001.975-93621-0-4
AKALAN,Güler.,"Gravür"
Kaleseramik Sanat Yayınları,2000.975-97573-0-3
PEKMEZCİ,Hasan.,"Serigrafi-İpekbaskı"
İlke Yayıncılık,1992. 975-7724-25-4
ATAR,Atilla.,"Başlangıcından Günümüze Taşbaskı"
Anadolu Üniversitesi Yayınları,1995. 975-492-546-1
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
1 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
3 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
1 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
5 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
3 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
5 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
3 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
2 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
2 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
2 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
4 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
1 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
2 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|