|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Görsel sanatlar dersinin amaçlarını bilir. 2. Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimini bilir. 3. Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı ile ilgili kavramları bilir. 4. Öğretim materyali hazırlama sürecini bilir. 5. Koşullara göre materyal seçer, geliştirir ve uygular. 6. Konuya ve amaca uygun materyal seçer ve kullanır. 7. Öğretim materyallerini değerlendirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı; görsel sanatlar dersinin verimliliğini artırmaya yönelik olarak, öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerinin kapsamı çerçevesinde öğretim materyalleri oluşturma, kullanma ve değerlendirme sürecini geliştirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, öğretmen adaylarının okul öncesinden yetişkin eğitimine kadar bütün öğrenme süreçlerinde görsel sanatlarla ilgili materyallerin oluşturulmasını ve kullanımını ve geliştirilmesini içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, amaçları, ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı ve proje konularının seçimi. |
Ders ile ilgili kaynaklar, proje konuları hazırlanır. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
2 |
Görsel sanatlar dersinin genel amaçları. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
3 |
Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
4 |
Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
5 |
Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı ile ilgili kavramlar. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
6 |
Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı ile ilgili kavramlar. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
7 |
Öğretim materyali hazırlama süreci. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
8 |
Vize |
Sınav soruları hazırlanır. |
Yazılı sınav. |
|
9 |
Koşullara göre materyal seçimi, geliştirme ve uygulama. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
10 |
Koşullara göre materyal seçimi, geliştirme ve uygulama. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
11 |
Konuya ve amaca uygun materyal seçme ve kullanma. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
12 |
Öğretim materyallerini değerlendirme. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
13 |
Proje sunumu |
Projelerin incelenmesi |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
14 |
Proje sunumu |
Projelerin incelenmesi |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
15 |
Proje sunumu |
Projelerin incelenmesi |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
16/17 |
Final (Proje sunumu değerlendirme) |
Projelerin incelenmesi |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Alkan, C. (2005). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Demirel, Ö., Seferoğlu, S.ve Yağcı, E. (2004) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Ergin, A. (1998). Öğretim Teknolojisi-İletişim. Ankara: Anı Yayıncılık.
İşman, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Küçükahmet, L. (2001). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Selvi, K. (Ed.) (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Yalın, H. İ. (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
0 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
5 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
3 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
3 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
2 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
5 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
3 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
4 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
3 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
3 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
0 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
5 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
0 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
2 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
4 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
4 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|