Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sanat Felsefesi

Dersin Kodu : RS 228

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CELAL GÜRBÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Estetik ve sanatla ilgili kavramları tanımlar
Sanat ürünlerini felsefi bir ilgiyle düşünür
Sanat eserlerini estetik açıdan yorumlar
Sanat objelerini değerlendirebilir
Farklı çağların sanat ürünlerinin estetik özelliklerini yorumlayabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Estetik ve sanat objelerini felsefe bir yaklaşımla değerlendirebilmek,sanat eserlerini teorik açıdan yorumlayabilmek.

Dersin İçeriği : Sanat Felsefesinin alanına giren problemler, bu problemlerin tarihi, filozoflara göre değerlendirilmesi ve bugünkü durumu. İnsan-sanat ilişkisinin çeşitli yönleriyle değerlendirilmesi. Estetik kavram ve kategorilerin felsefe açısından tartışılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Estetik ve sanat fenomenlerini betimleme Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma
2 Estetik özne çözümlemesi Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma
3 Estetik nesne çözümlemesi: 1. Fenomenolojik çözümleme Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma
4 2. Ontolojik çözümleme Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma
5 3. Alımlama estetiği ve estetik nesne çözümlemesi Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma
6 Estetik değer çözümlemesi Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma
7 Metafizik güzellik anlayışı Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
9 Ontolojik güzellik anlayışı Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma
10 Genellikle güzel, doğada ve sanatta güzel Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma
11 Yüce ve Güzellik Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma
12 Estetik yargı çözümlemesi Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma
13 Sanatta içerik ve biçim sorunu Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma
14 Avangard sanat anlayışı Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma
15 Sanatın çağımızdaki durumu ve sorunlar Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma
16/17 Dönem sonu sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  -Tunalı, İsmail, (1995), Estetik, İstanbul: Remzi Kitabevi.
 -Lukacs, Georg, (1985), Estetik, İstanbul: Payel Yayınevi.
Diğer Kaynaklar  -Kuçuradi, İ., (2000), Sanata Felsefeyle Bakmak, Ankara: Ayraç Yayınları.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 3
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 3
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 4
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 4
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 3
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 4
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 4
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 3
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 4
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 4
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 4
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 3
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 3
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 4
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 72
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.88
Dersin AKTS Kredisi: 3