Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Heykel Seçmeli Atölye II |
|
Dersin Kodu |
: |
HY 204 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİRNUR ERALDEMİR Öğr.Gör. FEHMİ KANALMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1-antik örneklerden kopyalar yapabilir 2-canlı modelden etüdler yapabilir. 3-yaptığı çalışmaların kalıplarını çıkartabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
temel heykel kavramları birlikte;modlaj,alçak ve yüksek kabartmalar ve canlı modelden büst etüdlerini yapabilme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Modelaj, ahşap, metal, yontu ve döküm biçimleri ile inşaları, alçak ve yüksek kabartmaların, figüratif ve soyut düzenlemelerine yönelik bireysel ve grup çalışmaları, heykel sanat eserlerinden örnekler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
canlı modelden büst çalışmak için kil ve büst sehpalarının hazırlanması |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
2 |
yapılacak canlı modelden büstün deseninin farklı açılardan çizimi |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
3 |
uygulama |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
4 |
uygulama |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
5 |
uygulama |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
6 |
uygulama |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
7 |
uygulama |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
8 |
vize |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
9 |
figür rölyefi çalışması ve teknikleri |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
10 |
rölyef yapımı için araç gereçlerin hazırlanması |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
11 |
rölyef altlıklarının ve killerin hazırlanması |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
12 |
uygulama |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
13 |
uygulama |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
14 |
uygulama |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
15 |
uygulama |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
16/17 |
final |
araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. |
Görsel- sözel anlatım ve uygulama |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
3 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
4 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
4 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
4 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
5 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
5 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
3 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
4 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
4 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
4 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
4 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
3 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
3 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
1 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
2 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
2 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|