|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Resim Seçmeli Atölye II |
|
Dersin Kodu |
: |
RS 204 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Resimde özgün çalışmanın önemini bilir. 2. Resim çalışmaları için gerekli teorik alt yapıya sahip olur. 3. Resim çalışmaları için gerekli uygulama becerisine sahip olur. 4. Resim çalışmalarında kullanılan malzeme, yöntem ve teknik hakkındaki temel bilgileri bilir ve uygular 5. Resim oluşturma sürecinde sanatsal tasarım elemanlarının etkin kullanımını bilir ve uygular. 6. Resim oluşturma sürecinde sanatsal tasarım ilkelerinin etkin kullanımını bilir ve uygular. 7. Sanat olan ile sanat olamayan arasındaki farkı bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, resim sanatının temel tekniklerinin, kavramlarının ve ilkelerinin teorik ve uygulamalı çalışmalar aracılığı ile kavratılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin içeriği, resim sanatını anlamak için gerekli kuram ve kavramların öğretimini ve farklı tekniklerin öğretimini içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje konularının seçimi seçimi ve hazırlanması. |
Metin ve görseller |
Anlatım, gösterim, soru-cevap ve tartışma |
|
2 |
Birinci projenin uygulanması |
Uygun ortam |
Anlatım, gösterim, soru-cevap ve tartışma |
|
3 |
Birinci projenin uygulanması |
Uygun ortam |
Anlatım, gösterim, soru-cevap ve tartışma |
|
4 |
Birinci projenin uygulanması |
Uygun ortam |
Anlatım, gösterim, soru-cevap ve tartışma |
|
5 |
Birinci projenin uygulanması |
Uygun ortam |
Anlatım, gösterim, soru-cevap ve tartışma |
|
6 |
İkinci projenin uygulanması |
Uygun ortam |
Anlatım, gösterim, soru-cevap ve tartışma |
|
7 |
İkinci projenin uygulanması |
Uygun ortam |
Anlatım, gösterim, soru-cevap ve tartışma |
|
8 |
Vize |
Uygun ortam |
Uygulama |
|
9 |
İkinci projenin uygulanması |
Uygun ortam |
Anlatım, gösterim, soru-cevap ve tartışma |
|
10 |
İkinci projenin uygulanması |
Uygun ortam |
Anlatım, gösterim, soru-cevap ve tartışma |
|
11 |
Üçüncü projenin uygulanması |
Uygun ortam |
Anlatım, gösterim, soru-cevap ve tartışma |
|
12 |
Üçüncü projenin uygulanması |
Uygun ortam |
Anlatım, gösterim, soru-cevap ve tartışma |
|
13 |
Üçüncü projenin uygulanması |
Uygun ortam |
Anlatım, gösterim, soru-cevap ve tartışma |
|
14 |
Üçüncü projenin uygulanması |
Uygun ortam |
Anlatım, gösterim, soru-cevap ve tartışma |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Uygun ortam |
Anlatım, gösterim, soru-cevap ve tartışma |
|
16/17 |
Final |
Uygun ortam |
Uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Berger, John. (1999). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları.
Çalıkoğlu, Levent. (2001). Mehmet Güleryüz. İstanbul: Artist Yayın Endüstrisi Ltd.
Erol, Turan. (1984). Günümüz Türk Resminin Oluşum Sürecinde Bedri Rahmi Eyüboğlu Yetişme Koşulları, Sanatçı Kişiliği. İstanbul: Cem Yayınevi.
Eyüboğlu, Bedri Rahmi. (1986). Resme Başlarken. Ankara: Bilgi yayınevi.
Gombrich, Ernst. (1992). Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
İleri, Cem. Fahrelnissa ile Nejad-Gökkuşağında İki Kuşak. İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi.
İpşiroğlu, Mazhar Ş. (1985). Bozkır Rüzgârı Siyah Kalem. İstanbul: Ada Yayınları.
Lynton, Norbert. (1991). Modern sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
0 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
0 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
0 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
3 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
0 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
3 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
0 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
0 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
3 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
0 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
3 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
0 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
4 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
4 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 96 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|